تکمیل ۹۹ درصدی مسکن مهر شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر در ۴ استان

تکمیل ۹۹ درصدی مسکن مهر شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر در ۴ استان

http://www.bananews.ir/معاون امور مسکن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از تکمیل ۹۹ درصدی واحدهای مسکن مهر شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر در چهار استان کشور خبر داد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، جواد حق‌شناس در تشریح آخرین وضعیت پروژه‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: این بنیاد مسئولیت ساخت ۳۴۸ هزار واحد مسکن مهر را در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر عهده‌دار بود که ساخت‌وساز حدود ۳۰۱ هزار واحد به اتمام رسیده و در اختیار مردم قرار گرفته است که از این تعداد فروش اقساطی ۲۷۸ هزار واحد نیز انجام شده است.

معاون امور مسکن سازمان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: پیشرفت فیزیکی سایر واحدهای باقی مانده مسکن مهر در حدود ۷۰ درصد است و در حال پیشبرد کار هستیم.

این مقام مسئول در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی درباره مشکلاتی که اتمام پروژه‌ها را به تعویق انداخته است به عدم تامین تاسیسات زیربنایی اشاره کرد و گفت: مشکل عمده‌ای که بر سر راه تکمیل سایر واحدها وجود دارد عموما به تاسیسات زیربنایی مربوط است که همکاران وزارت نیرو در حال بررسی و تکمیل آنها هستند.

حق شناس تاکید کرد: پروژه‌های باقیمانده اگرچه فاقد سرعت مورد انتظار ما هستند اما کارها در جریان است و امیدواریم مشکلات نیز به زودی حل شود. از سوی دیگر بخشی از مشکلاتی که روند اتمام پروژه‌ها را کند کرده است مربوط به تعاونی‌های مسکن است. در ان تعاونی‌ها اغلب بین اعضا و هیئت مدیره اختلاف وجود دارد که درخواست داریم تا مسئولان ارشد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشکلات ایجاد شده را هرچه سریعتر حل کنند.

معاون امور مسکن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: امیدواریم با همکاری وزارت تعاون بتوانیم در نیمه اول سال ۹۵ پروژه‌ها را به اتمام برسانیم.

نامبرده با اشاره به اینکه به زودی در چهار استان که شهرهای آنها زیر ۲۵ هزار نفر هستند جشن تکمیل و تحویل تمامی واحدهای مسکن مهر برگزار می‌شود گفت: این چهار استان شامل زنجان، قزوین و دو استان دیگری است که به زودی اعلام می‌شود. در این استان‌ها ساخت واحدهای مسکن مهر بیش از ۹۹ درصد به اتمام رسیده است و در حال برنامه‌ریزی برای اعلام و برگزاری جشن اختتامیه هستیم.

وی درباره برنامه‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای ساخت مسکن تا پایان سال به شروع ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی اشاره کرد و افزود: ساخت پنج هزار واحد مسکونی از ۱۰ هزار واحدی که در برنامه‌های بنیادمسکن انقلاب اسلامی پیش‌بینی شده بود آغاز شده است.

 

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

    نظرات