افزایش سقف وام بی تاثیر بر قیمت مسکن / افزایش قیمت مسکن کی از راه می رسد؟

افزایش سقف وام بی تاثیر بر قیمت مسکن / افزایش قیمت مسکن کی از راه می رسد؟

http://www.bananews.ir/عرضه مسکن در حال حاضر بسیار بالاتر از تقاضا است و با ورود وام‎های جدید هم سرمایه‎ای وارد بازار مسکن نخواهد شد بنابراین انتظار افزایش قیمت در کوتاه‎مدت وجود ندارد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، احمدرضا سرحدی کارشناس مسکن گفت: وام‎ جدید مسکن افزایش تقاضا و قیمت را به دنبال نخواهد داشت چرا که سرمایه زیادی وارد بخش مسکن نمی‎شود پس افزایش تورمی هم به وجود نخواهد آمد.

وی در خصوص استقبال مردم از این وام نیز گفت: شرایط سخت دریافت و بازپرداخت این وام میزان کاهش تقاضا را به دنبال خواهد داشت.

خروج از رکود موجب افزایش قیمت نخواهد شد

این کارشناس مسکن در ادامه در پاسخ به این سوال که همیشه بعد از چند سال رکود، قیمت‎ها افزایش می‌‎یابد و آیا این اتفاق باز هم تکرار می‎شود، بیان کرد: چنین پیش‌بینی نمی‎کنم زیرا در گذشته سایر بخش‎های اقتصادی کشور غیرفعال بودند و عرضه و تقاضا تعادل نداشت.

وی با بیان اینکه در کشور عرضه مسکن بسیار بالا است و تا یک الی دو سال آینده هم می‎توان به تقاضای واقعی به راحتی پاسخ داد، گفت: ساختمان‌های نیمه کاره و خالی هم فراوان هستند و مدت زمان زیادی نیاز است تا عرضه و تقاضا به تعادل برسند.

وی بیان کرد: با توجه به بحث برجام و مذاکرات انجام شده هم امکان رونق در صنعت و تولید وجود دارد بنابراین تمام سرمایه‎ها وارد بازار مسکن نخواهد شد.

پیش‎بینی افزایش قیمت در نیمه دوم سال آینده

سرحدی در ادامه با بیان اینکه هنوز نقدینگی آنچنانی به بازار وارد نشده که بتواند قیمت‎ها را افزایش دهد و عرضه هم در مقابل تقاضای موثر، فراوان است گفت: با ورود سرمایه شاید تحولی در قیمت‎ها دیده شود و به صورت صعودی بالا بروند اما این چشم‌انداز در کوتاه‎مدت وجود ندارد.

وی معتقد است که در ماه‎های پایانی سال و نیمه اول سال آینده قیمت‎ها افزایش نمی‏ یابد و احتمال افزایش در نیمه دوم سال وجود دارد.

 

باشگاه خبرنگاران

    نظرات