تخلفات جدید مجتمع «تجارت جهانی فردوسی» در حین ایمن‌سازی

تخلفات جدید مجتمع «تجارت جهانی فردوسی» در حین ایمن‌سازی

http://www.bananews.ir/نایب رئیس کمیسیون معماری و شهر سازی شورای شهر تهران از تخلفات جدید مجتمع تجارت جهانی فردوسی در حین ایمن سازی خبرداد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، محمدمهدی تندگویان در مورد آخرین وضعیت مجتمع تجارت جهانی فردوسی گفت: مشاور، پیوست ایمن سازی سازه را ارائه کرد و مالک نیز پذیرفته و در حال حاضر پیمانکار در حال انجام مقاوم سازی است.

وی با بیان اینکه تکمیل نمای این مجتمع همزمان با ایمن سازی در حال انجام است، افزود: البته با توجه به تغییر رئیس نظام مهندسی وقفه‌ای در این موضوع ایجاد شد اما تا پایان امسال موضوع ایمن سازی این مجتمع به پایان می رسد.

تندگویان گفت: ما براساس طرح مشاور و تاییدیه سازمان نظام مهندسی در پروسه ایمن سازی این مجتمع ورود می‌کنیم، اگر همه طرح های مقاوم سازی اجرا شود؛ از نظر ما سازه ایمنی لازم برای بهره برداری را خواهد داشت؛ اما همچنان موضوع بررسی تخلفات ماده ۱۰۰این مجتمع، همچون عدم تامین پارکینگ، ارتفاع برخی طبقات و ... در دست اقدام است.

نایب رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با بیان اینکه شهردار منطقه ۱۲ هفته پیش اعلام کرد که از ایمن سازی مجتمع به دلیل تخلفات جدید جلوگیری کرده است، گفت: گزارش مکتوب این تخلف جدید هنوز واصل نشده؛ اما براساس سخنان شهردار منطقه ۱۲، مالک در حین ایمن سازی بنا، تخلفات ماده ۱۰۰ را انجام داده و این موضوع ربطی به ایمن سازی ندارد.

تندگویان در مورد عدم تامین پارکینگ این مجتمع نیز گفت: اصرار ما این است که پارکینگ این مجتمع همزمان با خود مجتمع مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی افزود: پرونده ماده ۱۰۰ این مجتمع مفتوح است و اگر موضوع ایمنی ملک تمام شود پرونده ماده ۱۰۰در شعبه مربوطه مطرح است و چون تخلفات این مجتمع ادامه دارد هنوز به جمع بندی نرسیده‌ایم و پس از احصاء تخلفات؛ رأی به اخذ جریمه و قلع داده خواهد شد.

خطرآفرینی تاورکرین‌ها با یک طوفان کوچک!

تندگویان در مورد خطرآفرینی تاورکرین‌های موجود درشهر نیز گفت: حدود سه ماه پیش و قبل از وقوع حوادث خیابان خیام و نیایش نسبت به خطرآفرین بودن تاورکرین، به سازمان نظام مهندسی و شهرداری طی نامه‌ای هشدار داده و این اتفاقات را پیش بینی کرده‌ بودیم، اطلاع دارم که پس از آن نامه، قالیباف دستوری بابت رعایت استاندارهای لازم برای جرثقیل‌ها ابلاغ کرد.

وی با بیان اینکه به دلیل وجود مشکلات واردات و تحریم بسیاری از این تاورکرین‌ها قدیمی و استاندارهای لازم را ندارند، گفت: بخشی از تاورها قطعات پوسیده دارند و از بین رفته‌اند، برهمین اساس با کوچکترین طوفان حادثه ساز خواهند بود.

 

معماری نیوز

    نظرات