سیاست وزیر راه و شهرسازی در اجرای طرح جامع مسکن

سیاست وزیر راه و شهرسازی در اجرای طرح جامع مسکن

http://www.bananews.ir/وزیر راه و شهرسازی اصلی‌ترین سیاست این وزارتخانه را تشکیل ستاد بازآفرینی شهری برای بهبود مسکن ۱۸ میلیون شهرنشین عنوان کرد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، عباس آخوندی اظهار کرد: در حال حاضر ۱۸ میلیون شهرنشین در کشور وجود دارد که در شرایط بد زندگی می‌کنند. این افراد در بافت‌های پیرامونی یا بافت‌های میانی زندگی می‌کنند که در وضعیت مناسبی قرار ندارند.

وی افزود: اصلی‌ترین سیاستی که من تعقیب می‌کنم تشکیل ستاد بازآفرینی شهری با حضور بخش‌هایی از جمله وزارت راه و شهرسازی ، وزارت بهداشت، سازمان میراث فرهنگی، وزارت نیرو، وزارت جهاد کشاورزی، شهرداری‌ها و استانداری‌ها است.

آخوندی تصریح کرد: بخش عمده‌ای که به ظاهر خانه دارند ولی کیفیت زندگی‌شان در وضعیت بسیار نامناسبی است هدف این ستاد هستند و این اتفاق مهمی است که مسکن مهر از آن غفلت کرد.

وی با انتقاد از اجرای مسکن مهر، گفت: مسکن مهر علیرغم هزینه صدها هزار میلیارد تومانی از وضعیت ۱۸ میلیون نفرشهرنشین که در واقع بیش از یک سوم جمعیت شهری را تشکیل می‌دهند غفلت کرد؛ در حالیکه با هزینه‌های بسیار کمتر از آن مبالغ می‌شد زندگی میلیون‌ها انسان را در وضعیت بهتری قرار داد.

آخوندی در خصوص سیاست وزارت راه و شهرسازی در حوزه توسعه شهر گفت: بحث توسعه فضاهای موجود را در کلان‌شهرها دنبال می‌کنیم. همچنین ایجاد شهرهای جدید در دستور کار ما است.

وزیر راه و شهرسازی بر افزایش قدرت خرید خانوارها تاکید کرد و گفت: در این زمینه باید سیاست پس‌انداز را تعقیب کنیم. حسن این سیاست این است که محصولاتش تعهد شده و فردی که پس‌انداز می‌کند به شکل مطمئن به تسهیلات دسترسی پیدا می‌کند و قدرت خریدش به شکل واقعی افزایش می‌یابد.

وی درباره سامانه اطلاعات املاک وزارت راه و شهرسازی که قرار است بهمن ماه فتتاح شود، گفت: ما در حال حاضر سامانه «شهرا» را افتتاح کرده‌ایم که ۳۷ خدمت را ارائه می‌دهد و روز به روز خدمات آن افزایش می‌یابد.

 

ایسنا

    نظرات