احیای معماری ایرانی- اسلامی در شهر جدید اندیشه

احیای معماری ایرانی- اسلامی در شهر جدید اندیشه

http://www.bananews.ir/مدیرعامل شهر جدید اندیشه از مذاکره با خارجی‌ها برای اجرای فاز توسعه ای این شهر خبرداد و گفت: بازاری با معماری ایرانی- اسلامی در حال ساخت است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir محمد آیینی گفت: شهر جدید اندیشه مجموعه ای از بناها، ساختمان‌ها و خدمات است که از خیابان، پیاده رو سازی، مدرسه و مسجد تشکیل می‌شود، بر این اساس اندیشه را به عنوان یک شهر موفق در شهرسازی معاصر می توان دانست.

مدیرعامل شهر جدید اندیشه افزود: سرانه فضای سبز، خیابان های مناسب، فضای انسان گرا و در خدمت شهروندان از جمله ویژگی های شهر جدید اندیشه است، ضمن اینکه این شهر جدید، راهبرد خود را در گردشگری و توسعه اقتصادی قرار داده و به مرکز اقتصادی منطقه تبدیل خواهد شد.

وی از احیای معماری ایرانی- اسلامی در این شهر جدید خبرداد و تصریح کرد: این شهر کشور را به ریشه های معماری سنتی بازگردانده است و بسیاری از این افراد، مقهور زیبایی ها و ارزشهای آن می شوند و بنابراین می تواند به عنوان یک نمود زیبا از آثار باستانی و معماری سنتی ایرانی به شمار رود.

به گفته آیینی، ایران کوچک را می توان در شهر جدید اندیشه دید و در آن، میدان نقش جهان اصفهان، میدان حسن آباد تهران، میدان توپخانه و باغ شازده ماهان طراحی شده است و بنابراین معماری را می توان دید و در معماری را احیا کرده است، ضمن اینکه برای این شهر، ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است. بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان نیاز به منابع مالی برای تکمیل طرح توسعه آن هستیم.

 

مهر

    نظرات