اهالی سعادت آباد و پیروزی پاک ترین و ساکنان آزادی آلوده ترین هوا را تنفس کردند

اهالی سعادت آباد و پیروزی پاک ترین و ساکنان آزادی آلوده ترین هوا را تنفس کردند

http://www.bananews.ir/گزارش کیفیت هوای پایتخت در مهر ماه از سوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران منتشر شد که بر اساس آن، ۲۶ روز سالم و ۴ روز ناسالم برای گروه‌های حساس مانند بیماران، سالمندان و کودکان، ثبت شده و وضعیت پاک در هیچ یک از روزهای ماه گذشته به ثبت نرسید.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir این در حالی بود که مهر ماه سال گذشته، تهران دو روز در وضعیت پاک قرار داشت اما در مجموع، وضعیت هوای تهران در مهر ۹۴ در مقایسه با مهر ۹۳ به دلیل کاهش روزهای ناسالم برای گروه‌های حساس از ۱۱ روز به ۴ روز، در شرایط مطلوب تری قرار داشته است.

این گزارش می افزاید: در ۷ ماه منتهی به مهر ماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته،‌ تعداد روزهای پاک از ۹ روز به ۱۰ روز و تعداد روزهای سالم نیز از ۱۵۵ روز به ۱۶۱ روز افزایش داشته و در مجموع در ۷ ماه نخست سال جاری، کیفیت هوای تهران از وضعیت مطلوب تری برخوردار بوده است.

بر اساس گزارش روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، آلاینده مسئول در تهران عموماً ذرات معلق با قطر کمتر از ۲٫۵ میکرون بود و این در حالی است که ماه گذشته، مردم تهران در روز سه شنبه ۲۸ مهر با شاخص ۱۱۴، آلوده ترین و در روز یک شنبه ۲۶ مهر با شاخص ۵۹، پاک ترین هوا را پشت سر گذاشتند.

گفتنی است بر اساس اطلاعات ۱۹ ایستگاه فعال سنجش آلودگی هوای متعلق به شرکت کنترل کیفیت هوا در نقاط مختلف تهران، اهالی محله های سعادت آباد در شمال غرب و پیروزی در شرق تهران، پاک ترین هوا و ساکنان خیابان آزادی، آلوده‌ترین هوای تهران را در مهر ماه تنفس کردند.

 

ایسنا

    نظرات