نحوه تاثیرگذاری وام ۶۰ میلیونی بر بخش مسکن از نگاه انبوسازان

نحوه تاثیرگذاری وام ۶۰ میلیونی بر بخش مسکن از نگاه انبوسازان

http://www.bananews.ir/رییس انجمن صنفی انبوه‌سازان مسکن خوزستان گفت: تصمیم به پرداخت وام ۶۰ میلیونی خرید مسکن یکی از اقدامات دولت در جهت خروج از رکود در حوزه مسکن است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، فرشید پورحاجت اظهار کرد: تلاش‌های دولت برای خارج شدن حوزه مسکن از رکود قابل تقدیر است اما بدهی‌های سنگینی که بر روی دوش دولت مانده این مساله را به تاخیر می‌اندازد.

وی در خصوص تاثیرگذاری پرداخت وام ۶۰ میلیونی مسکن به خریداران مسکن افزود: دولت نقش حمایتی خود را در قالب پرداخت تسهیلات به خریداران مسکن ایفا کرده است که این مساله در بازه زمانی طولانی تاثیر خود را بر خروج از رکود نشان خواهد داد.

پورحاجت تصریح کرد: پرداخت این وام شاید در مناطق برخوردار که نرخ خرید مسکن بالا است، پاسخگو نباشد اما در مناطق کمتر توسعه یافته قطعا به خروج بازار مسکن از رکود کمک می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر زنجیره بازار مسکن به حرکت در بیاید و واحدهای کوچکتر و مناطق کمتر توسعه یافته رونق بگیرند، در بلندمدت شاهد رونق سایر مناطق نیز خواهیم بود.

پورحاجت با بیان اینکه سیاست‌های ناصحیح در سال‌های گذشته در بحث مسکن مشکلات فراوانی را برای این حوزه به وجود آورد، افزود: هنگامی که منابع عظیمی از سرمایه حول پروژه مسکن مهر معطوف شد، حوزه تولید مسکن تبعات سنگین را در این زمان متحمل شد.

رییس انجمن صنفی انبوه‌سازان مسکن خوزستان با بیان اینکه توجه همه جانبه به پروژه مسکن مهر موجب رکود ۳، ۴ ساله مسکن شد، گفت: مردم علاقه‌مند به زندگی در محله‌های قدیمی خود هستند و باید برای احیای آن مناطق دست به کار شویم در حالی که می‌بینیم مسکن مهر در مناطق دورافتاده و خارج از محدوده شهرها ساخته شده است.

 

ایسنا

    نظرات