برطرف شدن ۹۹ درصد مشکلات کمبود آب با اصلاح شیوه مدیریتی

برطرف شدن ۹۹ درصد مشکلات کمبود آب با اصلاح شیوه مدیریتی

http://www.bananews.ir/استاندار قزوین گفت: ۹۹ درصد مشکل کمبود آب در شیوه‌ مدیریتی و ترسیم الگوی مناسب در مصرف است که ما مسئول آن هستیم.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، «مرتضی روزبه»در بیست و پنجمین جلسه‌ی اتاق فکر آب استان که در فرمانداری قزوین تشکیل شده بود، اظهار کرد: در حیطه‌ مدیریت مصرف آب در استان، ترسیم یک الگوی مناسب از موارد مهم است.

وی افزود: نصب کنتورهای هوشمند در چاه‌های کشاورزی، ادارات و سازمان‌های دولتی، دانشگاه‌ها، پادگان‌ها، لایروبی کانال‌ها نمونه‌هایی از روش‌های مدیریتی در کنترل مصرف آب در استان است.

استاندار قزوین تصریح کرد: ما در استان مصمم به برطرف کردن مشکلات آب هستیم و در برنامه پنج‌ساله نیز باید به حل این مشکل بپردازیم.

روزبه ادامه داد: یکی از مسائل مهم در سفر رهبری به استان برطرف کردن مشکل آب استان بود که ما تا به حال به آن بی‌توجه بودیم.

استاندار قزوین ادامه داد: در استان ۱۴۰۰ کیلومتر شبکه آبیاری در استان وجود دارد که قدمت حدود ۵۰ ساله دارد که به علت فرسودگی شبکه میزان هدررفت آب در آن زیاد است و باید برای برطرف کردن این مشکل در حیطه‌ مدیریتی تصمیم‌گیری و اجرایی شود.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون بیست و پنج جلسه اتاق فکر آب در استان تشکیل و خروجی آن نیز ۱۰۲ مصوبه است که از هفته‌ی بعد باید این مصوبات به صورت جدی اجرایی شود.

روزبه گفت: نصب کنتورهای هوشمند در بخش‌های مختلف استان اعم از صنایع، کشاورزی، ادارات و سازمان‌های دولتی، دانشگاه‌ها انجام گیرد و گزارش آن نیز در جلسات بعدی اتاق فکر آب ارائه شود.

وی افزود: بر نحوه‌ نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاه‌های استان باید نظارت مستمر شود تا فرآیندهای غیرضروری حذف شود.

استاندار قزوین در ادامه بر تشکیل اتاق‌های فکر در فرمانداری‌های استان نیز تأکید کرد و گفت: در آن نشست‌ها به صورت کارشناسی مشکلات آب در شهرستان‌ها مورد بررسی قرار گیرد و تصمیمات مدیریتی اتخاذ شود.

«منوچهر حبیبی» معاون امور عمرانی استاندار نیز در این نشست بر ضرورت نصب کنتورهای هوشمند در چاه‌های استان تأکید کرد و افزود: دولت برای نصب این کنتورها اعتبار در نظر گرفته است که این اقدام از نتایج تشکیل اتاق‌های فکر آب بوده است.

 

ایسنا

    نظرات