آلودگی هوا در شورای شهر تهران

آلودگی هوا در شورای شهر تهران

اعضای شورای شهر تهران با انتقاد از عملکرد مسوولان در مواجهه با مشکل آلودگی هوای تهران جلسه روز گذشته شورا را که هر هفته برای بررسی مسائل شهری تشکیل می‌شود، به نشستی برای بحث و گفت‌وگو در مورد هوای

پایتخت تبدیل کردند. به گزارش دنیای اقتصاد رییس‌شورای شهر تهران در این جلسه گفت: آلودگی هوا عامل مرگ تدریجی شهروندان پایتخت نشین و گریبان‌گیر همه مردم شده است.

مهدی چمران با انتقاد از معضل آلودگی هوای تهران خاطرنشان کرد: همیشه برای حضور در کمیته اضطرار آلودگی هوا از نمایندگان شورای شهر تهران دعوت می‌شد، اما امسال بدون دعوت از شورای شهر تصمیم‌گیری‌ها صورت گرفت.

وی افزود: در همین راستا مقرر شد که کمیته محیط‌زیست شورای شهر طرحی را با عنوان «بازنگری برنامه کاهش آلودگی هوای تهران»، متناسب با فضای کنونی تهیه کند

تا شورای شهر بتواند پیشنهاداتی در این زمینه به دولت ارائه دهد.

چمران با اشاره به اظهارات مسوولان در مورد بهتر شدن آلودگی هوای تهران گفت: هنوز که ما وضعیت بهتری را ندیده‌ایم و همه این کارها برای افزایش نیافتن آلودگی بوده است و باید جدی‌تر وارد شوند.

رییس ‌شورای شهر تهران ادامه داد: طرح پیشگیری از آلودگی هوای تهران باید دنبال شود تا مردم به مرگ تدریجی دچار نشوند، چرا که با سپری شدن این ایام به طور حتم معضل آلودگی هوا فراموش می‌شود.

معصومه ابتکار، رییس کمیسیون محیط زیست شورای شهر نیز با ابراز نگرانی از افزایش آلاینده‌های سمی در هوای تهران خواستار ارائه برنامه‌ جدی برای کنترل این معضل شد.

ابتکار در جلسه علنی شورای شهر با اشاره به درخواست رییس شورا جهت پیگیری یکی از طرح‌های کمیته محیط ‌زیست و ارائه آن به دولت خاطرنشان کرد: برنامه جامع کاهش آلودگی هوای تهران مربوط به سال ۷۹ است و قرار بود قبل از پایان دوره ۱۰ ساله مجددا بازنگری شود، اما متاسفانه نه‌تنها بازنگری نشده بلکه در این سال‌ها کمیته اجرایی آن نیز تشکیل نشده است.

وی افزود: در طرح پیشنهادی شورای شهر تهران ۲ محور اعلام نگرانی از افزایش ترکیبات سمی همچون بنزن و تهیه برنامه‌های مبتنی بر آلایند‌گی‌‌های اصلی مورد توجه جدی قرار گرفته است.

ابتکار خاطرنشان کرد: لازم است نسبت به ورود آلاینده‌های جدید سمی و خطرناک در تهران برنامه‌ریزی شود، چرا که افزایش ازت در تهران به مرز هشدار رسیده و نیاز به برنامه‌ریزی دارد.

وی در ادامه خواستار رعایت برخی از اصول توسط مسوولان شهری شد.

 

منبع:دنیای اقتصاد

    نظرات