همایش CISM برگزار شد

همایش CISM برگزار شد

همایش مدیریت استرس ناشی از سوانح صبح دیروز در هتل انقلاب تهران آغاز به کار کرد.www.bananews.ir

به گزارش بنا نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه های کشور، در این همایش که با هدف نهادینه شدن CISM برای کنترل های ترافیک هوائی ایران به همت جامعه متخصصین مراقبت پرواز برگزار می شود راههای مقابله با استرس و مدیریت استرس ناشی از سوانح با حضور کارشناسان و متخصصان در این زمینه برگزار می شود.

پاتریک پیترز معاون دبیرکل ایفادکا، باومگارت نر نماینده ایفادکا در پروژه SESAR و پرفسور باهر فوق دکترای رفتار شناسی از متخصصان حاضر در این همایش هستند که با مقاله و پرسش و پاسخ ها راهکارهای مدیریت استرس را ارائه خواهند داد.

این همایش با حضور مدیرعامل شرکت فرودگاههای کشور، امیر مکری عضو هیأت مدیره و معاون توسعه مدیریت و منابع، معاونت عملیات هوانوردی، سیدی مدیرکل فرودگاههای استان فارس، امیری مدیرکل فرودگاههای استان کرمان مدیران شرکت های هواپیمائی لوفت هانزا، ایران ایر تور، کاسپین، ماهان، تابان، جمعی از خلبانان و کنترلر های ترافیک هوائی در هتل انقلاب در حال برگزاری است.

قدیمی عضو هیات مدیره و مدیرکل فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) در پیامی به این همایش اظهار داشت: توجه به نیروی انسانی متخصص در هوانوردی در مواقع حفظ سرمایه های هرسازمان به شمار می آید.

از سوی دیگر استرس به عنوان پارامتری حذف ناشدنی و اجتناب ناپذیر همواره عاملی مخرب برتوان فردی و بروز خلاقیتهای انسانی بوده و نهایتاً در کاهش بهره وری سازمانی نقش ایفا کرده است.

وی در بخشی از این پیام اظهار امیدواری کرده است تجارب و نقطه نظرات علمی ضمن آگاهی بخشی نقطه عطفی برای هواپیمائی کشوری و شرکت فرودگاههای کشور به عنوان ارائه دهنده خدمات ناوبری در کشور برای تحقق اهداف آموزشی نیرو های انسانی و کاهش تاثیرات استرس در زندگی شغلی همکاران باشد.

**بازگشت اولین پرواز حجاج استان آذربایجان شرقی

اولین گروه حجاج استان آذربایجان شرقی به وطن بازگشتند.

اولین گروه از حاجیان استان آذربایجان شرقی صبح دیروز از فرودگاه جده به فرودگاه بین المللی تبریز بازگشتند.

مجموع زائرین استان آذربایجان شرقی حدوداً ۴۶۰۰ نفر است که طی ۱۳ پرواز با شرکتهای هواپیمائی هما و ماهان در مدت ۴ روز به فرودگاه بین المللی تبریز باز می گردند.

**معاون اداره کل فرودگاه های استان کرمانشاه منصوب شد

به نقل از روابط عمومی فرودگاه شهید اشرفی کرمانشاه، طی مراسمی غلامرضا بنی صدر طی ابلاغی از طرف معاونت توسعه مدیریت و منابع به سمت معاون اداره کل فرودگاه های استان کرمانشاه منصوب شد.

در این مراسم از زحمات مهندس صفی نیا، معاونت سابق این اداره کل نیز تقدیر به عمل آمد.

ایسکانیوز می افزاید، بنی صدر پیش از این رئیس اداره الکترونیک کرمان بود.

**برگزاری مراسم سالروز جهانی هواپیمایی کشوری با پیام وزیر راه و ترابری

مراسم ۱۶ آذر سالروز جهانی هواپیمایی کشوری با قرائت پیام وزیر راه و ترابری روز سه شنبه در سالن اجتماعات سازمان هواپیمایی و شرکت فرودگاههای کشور برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاههای کشور، در این مراسم که کاپیتان رضا نخجوانی معاون وزیر راه و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، سردار علی فضلی جانشین سازمان بسیج کشور، معاونان سازمان هواپیمایی و شرکت فرودگاهها به همراه روسا و مدیران عامل شرکت های هواپیمایی و سایر دست اندرکاران صنعت حمل و نقل هوایی حضور داشتند، سید قاسم بی نیاز پیام وزیر راه و ترابری را به مناسبت ۱۶ آذر سالروز جهانی هواپیمایی کشور قرائت کرد.

در این پیام کوتاه ضمن تبریک ۱۶ آذر ماه و همزمانی این روز با سالروز تاسیس سازمان هواپیمایی و روز دانشجو به دست اندرکاران صنعت هوایی و دانشجویان کشور، از این روز با عنوان روز برای تاکید بر نقش صنعت هوایی در توسعه اقتصادی و پیشرفت کشورها یاد شده است.

در پایان این مراسم از ۲۷ تن از فعالان و دست اندرکاران صنعت هوایی کشور با اهدای جوایزی قدردانی شد.

آقایان شوشتری، میرباقری، حسینی، عبدا...پور، حاجی زاد ، بهاری، طالب زاده، پرورش، عابد زاده، عرب زاده، اکبری مقدم، رفوگر، محبی، بیات، مصیبی، دهقان، جدیدی، خداکرمی، غوابش، حبیبی، کاظمی پور، حقیقت جو، علی عسگری، مهرجویی، ترکمان و خانم ابراهیمی از افرادی بودند که با اهدای جایزه از طرف سرادر فضلی و کاپیتان نخجوانی از آنان قدردانی شد.

در این مراسم رئیس سازمان هواپیمایی کشوری به تفصیل در باره صنعت هوایی کشور سخن گقت که مشروح آن را بطور مجزا خواهید خواند.

**بهره برداری از ساختمان بهسازی شده اطلاعات هوانوردی مهرآباد آغاز شد

طی مراسمی با حضور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاههای کشور بهره برداری مجدد از ساختمان بهسازی شده اداره اطلاعات هوانوردی فرودگاه مهرآباد، امروز "سه شنبه" آغاز شد.

به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاههای کشور، در این مراسم که امیر مکری و عبدالرحیمی دو تن از اعضای هیات مدیره به همراه رسولی نژاد معاون عملیات هوانوردی نیز حضور داشتند، مدیرعامل با ارائه توضیحاتی از طرف مسوولان در جریان چگونگی بهسازی این ساختمان قرار گرفت.

برای بهسازی این ساختمان ۸۰۰ میلیون ریال طی ۴۲ روز هزینه شده است.

محسن اسماعیلی در جریان بازدید از این اداره ابراز امیدواری کرد سایر واحدها نیز در صورت وجود اعتبار لازم بتوانند برای بهسازی مطابق شرایط روز اقدام کنند.

وی با تشکر از مسوولان راه اندازی این اداره و بهسازی ساختمان آن، افزود: واحدهای عملیاتی باید دارای محیطی مناسب باشند تا با استفاده از تجهیزات مورد نیاز بتوانند وظایف خود را بخوبی انجام دهند.

مدیرعامل شرکت ضمن تاکید بر آموزش، خواستار پیگیری این موضوع در زمینه اطلاعات هوانوردی شد.

در این حال محمود رسولی نژاد از دریافت گواهینامه و مجوز فعالیت ارائه خدمات اطلاعات هوانوردی توسط اداره هوانوردی شرکت فرودگاهها از طرف سازمان هواپیمایی خبر داد.

رسولی نژاد افزود: سرویس اطلاعات هوانوردی شرکت بر اساس الزامات ایکائو به نسخه ۲۰۰۸ ارتقاء پیدا کرده است.

معاون عملیات هوانوردی شرکت همچنین از جایگزینی سیستم دیجیتال برای ارائه اطلاعات هوانوردی در آینده خبر داد.

**افزایش ۱۲ درصدی مسافر در فرودگاه بوشهر

اعزام و پذیرش مسافر در فرودگاه بوشهر طی ۸ ماه نخست امسال ۱۲ درصد افزایش یافت.

به نقل از روابط عمومی فرودگاه بوشهر، تعداد مسافرانی که طی این مدت به فرودگاه وارد و یا از آن خارج شده اند بالغ بر ۲۳۷۹۱۵ نفر بود، در حالی که طی ۸ ماه پارسال تنها ۲۱۳۰۶۳ نفر از این فرودگاه برای مسافرت استفاده کردند.

طی این مدت همچنین بیش از ۲ میلیون و ۸۸۵ هزار کیلو گرم بار در این فرودگاه جابجا شد که در مقایسه با میزان بار جابجا شده در ۸ ماه نخست پارسال ۸ درصد افزایش داشت.

میزان بار جابجاشده در فرودگاه بوشهر در ۸ ماه نخست پارسال بیش از ۲ میلیون و ۶۶۲ هزار کیلو بود.

**فرودگاههای کشور به سیستم ساعت ماهواره ای مجهز می شوند

در راستای استانداردسازی و اجرای ضوابط و مقررات سازمان جهانی هواپیمایی کشوری(ایکائو)، اداره کل ارتباطات و ناوبری شرکت فرودگاههای کشور اقدام به خرید و نصب سیستم ساعت همزمان ماهواره ای (GPS MASTER CLOCK ) در همه فرودگاههای کشور کرده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاههای کشور عملیات نصب این سیستم در فرودگاهها از آبان ماه گذشته آغاز شده و ادامه دارد.

تا کنون ۹ فرودگاه کشور به این سیستم مجهز شده اند که در آینده نزدیک دیگر فرودگاهها نیز از این سیستم بهره مند خواهند شد.

**رئیس سازمان هواپیمایی: تحریمها موجب تحول در برنامه های صنعت هوایی شده است

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرد: تحریمها بر علیه ایران نه تنها مانع فعالیتهای هوایی ما نشده بلکه تحول در زمینه برنامه های نرم افزاری و سخت افزاری را در پی داشته است.

کاپیتان رضا نخجوانی که امروز"سه شنبه" در مراسم سالروز جهانی هواپیمایی کشوری در سالن اجتماعات این سازمان در تهران سخن می گفت، افزود: پس از ۳۲ سال فشار مکرر بر صنعت هوایی کشور خوشحالیم که بگوییم بر اساس مستندات ایکائو صنعت هوایی ایران در وضع مطلوبتری نسبت به ۱۶۵ کشور دیگر قرار دارد.

نخجوانی به بازرسی های اخیر کارشناسان ایکائو از صنعت هوایی ایران اشاره کرد و گفت: ایکائو پس از دو بازرسی اعلام کرد صنعت هوایی ایران در جهت اجرای نظام نامه های بین المللی گام برمی دارد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری به نامه اخیرش به دبیرکل ایکائو اشاره کرد و افزود: دبیرکل ایکائو از تحویل ندادن سوخت از سوی برخی کشورهای اروپایی ابراز تاسف کرده و خواستار رفع این مشکل شده است. نخجوانی از آغاز اقدامات حقوقی ایران برای رفع مشکل بوجود آمده خبر داد و گفت: امیدواریم محدودیتهای غیر قانونی که برای ایران بوجود آمده بزودی برطرف شود.

وی در ادامه به برنامه چشم انداز کشور اشاره کرد و گفت: بر اساس برنامه در سال ۱۴۰۴ ، کشور باید دارای ۵۵۰ فروند هواپیما باشد که برای رسیدن به این مهم باید زیرساختهای لازم فراهم شود.

معاون وزیر راه و ترابری افزود: همه دست اندرکاران صنعت باید به حوزه های نرم افزاری و سخت افزاری توجه داشته باشند و بیش از ۲۶۰ مورد از آیین نامه های مصوبه را اجرا کنند.

نخجوانی تعداد هواپیماهای موجود در ناوگان هوایی کشور را بیش از ۲۰۰ فروند اعلام کرد و تصریح کرد: وجود این تعداد هواپیما در ناوگان مرهون برنامه های نرم افزاری و سخت افزاری است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ۱۶ آذر سالروز جهانی هواپیمایی کشوری را که با روز دانشجو مصادف شده، تبریک گفت و با اشاره به اهمیت مباحث آموزشی در سازمان هواپیمایی کشوری، از تشکیل معاونت آموزشی در این سازمان در آینده خبر داد

 

    نظرات