خرابی آسفالت ناشی از زیرسازی نامناسب جاده‌ها است

خرابی آسفالت ناشی از زیرسازی نامناسب جاده‌ها است

http://www.bananews.ir/مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان تهران گفت: بخش زیادی از خرابی آسفالت مربوط به اجرای نادرست زیرسازی در جاده‌ها است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)،  احمد نوعی قالیباف در نشست خبری با بیان اینکه اگر دولت قانونی را برای آزمایشگاه تدوین و ابلاغ کند که تمام آزمایشگاه های خصوصی مورد تایید این آزمایشگاه باشند بسیاری از مشکلات کنترل کیفیت حل خواهد شد، گفت: تمام ساخت وسازهای شهری و غیرشهری باید شناسنامه های فنی را به همراه سایر مستندات ارائه دهند که در صورت قانونی شدن این موارد، کمک زیادی به کنترل کیفیت پروژه ها می شود.

مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان تهران در خصوص بازدید از واحدهای مسکن مهر افزود: از آزمایشگاه مکانیک پاک در یکسری از پروژه‌ها دعوت شده اما به طور کامل در پروژه مسکن ویژه تهرانسر ورود کرده است.

نوعی قالیباف با اشاره به اینکه کنترل کیفیت موضوعی است که هنوز در پروژه های عمرانی نقش خود را باز نکرده است، ادامه داد: مردم باید با مسائل کنترل کیفیت آشنا شوند و با وجود محدودیت‌های مالی نیاز است که این آزمایشگاه حضور پررنگ تری داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه آزمایشگاه قادر است برای تمامی سازه های فلزی که توسط مالکان جوشکاری می شود، قبل از اینکه محل پروژه انتقال پیدا کند، تست جوش انجام دهد، توضیح داد: در حال حاضر کنترل کیفیت آزادراه چرمشهر توسط آزمایشگاه انجام شده است، همچنین در پروژه آزاراه تهران- شمال، فرودگاه امام(ره) هم این شرکت حضور داشته است.

مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان تهران در خصوص اینکه کیفیت آسفالت‌های موجود در استان تهران به همین دلیل موجب خرابی پروژه ها می شود، تصریح کرد: ۲۰ نوع از خرابی آسفالت مربوط به زیرسازی است که به درستی انجام نگرفته است، بنابراین امیدواریم که با افزایش کیفیت در زیرسازی‌ها، موضوع خرابی آسفالت در جاده ها برطرف شود، ضمن آنکه در دستور وزارت راه قرار دارد که افزایش کیفیت را در بخش آسفالت داشته باشیم.

 

مهر

    نظرات