کاهش تعرفه خدمات مهندسی مردم را به ساخت و سازهای مجاز سوق می‌دهد

کاهش تعرفه خدمات مهندسی مردم را به ساخت و سازهای مجاز سوق می‌دهد

http://www.bananews.ir/مدیر مسکن و ساختمان راه و شهرسازی گلستان با اشاره به اینکه تعرفه خدمات مهندسی ساختمان برابر قانون و در جهت حمایت خدمات گیرندگان کاهش یافته است، گفت: بسترسازی برای افزایش رغبت مردم به ساخت و سازهای مجاز، هدف اصلی کاهش این تعرفه‌ها بوده است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir محمود تیموری که خود از جامعه مهندسین استان است در گفت و گویی خبری گفت: کمیته چهار نفره هر استان با استناد به بندهای ۱۷-۳ و ۱۷-۶ مبحث دوم مقررات ملی ساختمان موظف است مبانی قیمت تعرفه‌های خدمات مهندسی را با توجه به کیفیت ساخت و ساز و شرایط هر استان، بررسی کند و در حد ۲۵ درصد کاهش یا افزایش دهد.

به گفته وی، در حال حاضر نیز، تعرفه ابلاغ شده از سوی کمیته چهار نفره گلستان با سایر استان‌ها برابری می‌کند و کمتر از آنها نیست.

کمیته چهار نفره هر استان متشکل از اداره کل راه و شهرسازی استان به عنوان دبیر، معاونت عمرانی استانداری، رئیس نظام مهندسی ساختمان و شهردار مرکز استان می‌شود.

تیموری ادامه داد: با اسناد و مدارک موجود ثابت می‌شود که تعیین تعرفه خدمات مهندسی توسط کمیته چهار نفره استان نه تنها به ضرر جامعه مهندسین نیست بلکه در جهت کمک به این جامعه صورت گرفته است.

مدیر مسکن و ساختمان گلستان گفت: کمیته چهارنفره تعرفه‌ها را با این نگرش که مهندسین به وظایف خود عمل نمی‌کنند، کاهش نداده بلکه اعتقاد اداره کل راه و شهرسازی و کمیته چهارنفره این است که مهندسین به وظایف خود واقفند و آنها را انجام می‌دهند اما وظیفه راه و شهرسازی،کمیته چهار نفره و سازمان نظام مهندسی ساختمان که متولیان امر هستند، بسترسازی برای افزایش رغبت مردم به ساخت و سازهای مجاز است.

مدیر مسکن و ساختمان راه و شهرسازی گلستان افزود: قیمت کنونی تعرفه‌های سازمان نظام مهندسی ساختمان استان نه تنها اعتراض شدید مردم را به همراه داشته بلکه مردم را به سمت ساخت و سازهای غیرمجاز سوق می‌دهد و باعث عدم مراجعه آنان به سازمان نظام مهندسی و شهرداری‌ها برای دریافت پروانه می‌شود.

تیموری افزود: این در حالی است که بنا به تاکید مقام عالی وزارت راه و شهرسازی، سازمان نظام مهندسی ساختمان، دستگاهی خدمات‌رسان است و ارائه خدمات آن باید به گونه‌ای باشد که مردم راغب به گرفتن خدمات از این سازمان باشند نه اینکه به اجبار این کار را انجام دهند.

به گفته وی، همیشه افزایش تعرفه در ارائه خدماتی باعث رضایتمندی قشری نمی‌شود بلکه باید از ظرفیت و پتانسیل نهفته در آن جامعه استفاده کرد.

مدیر مسکن و ساختمان راه و شهرسازی گلستان افزود: جامعه هدف مهندسین، مردم هستند که با رضایت آنان به عنوان بهره‌برداران ساختمان‌ها، فضای شهری و ابنیه و غیره، قطعا به اهداف خود می‌رسیم.

 

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

    نظرات