افزایش وام واحدهای مسکونی مهر با بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی

افزایش وام واحدهای مسکونی مهر با بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی

http://www.bananews.ir/مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی، گفت: وام واحدهای مسکونی مهر که به فروش اقساطی نرفته و بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد، به ازای هر واحد، وام از ۲۵۰ به ۳۰۰ میلیون ریال افزایش می‌یابد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir  «توحید اخلاقی» در جلسه بررسی مشکلات مسکن مهر شهرستان اهر گفت: با عنایت به موافقت شورای پول و اعتبار مبنی بر افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر از ۲۵۰ به ۳۰۰ میلیون ریال به ازای هر واحد از پروژه‌های مسکن مهر فعال بالای پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد که پس از تزریق منابع مالی تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید، مشمول استفاده از تسهیلات مسکن مهر تا سقف ۳۰۰ میلیون ریال به تناسب پیشرفت فیزیکی حاصله خواهد شد.

وی، افزود: تعداد ۱۲۲ هزار و ۴۰۲ واحد مسکونی در قالب مسکن مهر در سطح استان آذربایجان‌شرقی در حال اجرا بوده است که تاکنون ۸۹ هزار و ۸۸۹ واحد افتتاح شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی، گفت: عملیات اجرایی ۳۲ هزار و ۵۱۳ واحد باقی‌مانده با پیشرفت‌های فیزیکی عمدتاً بالا در حال انجام است که طبق برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی و تأکیدات وزیر، ان‌شاءا... در سال ۹۵ تکمیل و افتتاح خواهد شد.

وی، افزود: تاکنون حدود ۲۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال در قالب تسهیلات بانکی با نرخ بهره پائین(تبریز ۷ درصد و سایر شهرستان‌های استان ۴ درصد) تأمین و پرداخت شده است.

اخلاقی، گفت: در شهرستان اهر نیز از ۵۲۰۴ واحد مسکونی مهر، ۳۹۱۷ واحد مسکونی فروش اقساطی شده است و تاکنون در شهرستان اهر برای واحدهای مسکونی مهر بیش از ۱۰۰۷ میلیارد ریال تسهیلات بانکی پرداخت شده است.

در این جلسه فرماندار شهرستان اهر نیز، با بیان این‌که ۸۱ درصد واحدهای مسکن مهر در شهرستان اهر فروش اقساطی شده است، محوطه‌سازی و آسفالت خیابان‌های پروژه‌های مسکن مهر را خواستار شد.

«سید محمدعابدی»، گفت: در صورت افزایش وام تسهیلات هم‌چنین همکاری متقاضیان مسکن مهر در جهت تسریع در احداث، مابقی مساکن مهر در حال احداث نیز تکمیل خواهد شد.

 بازدید از روند احداث ساختمان انتقال خون شهرستان اهر، بازدید از محل احداث ساختمان جدید دادگستری هم‌چنین تجلیل از خانواده(آقای امیرعطالو) که ۲ سال پیش حین مأموریت و بازگشایی راه‌های برف‌گیر روستایی جان خود را از دست داد، از دیگر برنامه‌های مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان‌شرقی در سفر به شهرستان اهر بود.

 

ایسنا

    نظرات