نگران نباشید، آب کرج سالم است

نگران نباشید، آب کرج سالم است

http://www.bananews.ir/فرماندار کرج گفت: کیفیت آب رودخانه کرج مناسب است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، محمد تقی ایرانی اظهار کرد: مشکلی در کیفیت آب رودخانه و سد کرج وجود ندارد و مردم مطمئن باشند که مسئولان بیش از آنها به سلامت منابع تامین کننده آب آشامیدنی شهروندان حساس هستند.

وی ادامه داد: آب رودخانه و سد کرج و همچنین سد امیرکبیر به جز اینکه تامین کننده بخشی از آب آشامیدنی ساکنان البرز است، بخشی از آب آشامیدنی ساکنان استان‌های تهران و قزوین را نیز تامین می‌کند. نظارت بر کیفیت و کمیت آب این منابع درحیطه مسائل امنیتی قرار دارد و در مصوبات شورای امنیت ملی آمده است. به این ترتیب برای نگهداری رودخانه و سد کرج و همچنین حریم و حاشیه این رودخانه قوانینی به تصویب رسیده است.

این مسئول ادامه داد: با وجود تصویب این قوانین شاهد تخلفات و قانون شکنی‌هایی از سوی برخی از افراد هستیم که منجر به تهدید سلامت آب این رودخانه می‌شود. متاسفانه در سال‌های گذشته در نگهداری محیط زیست طبیعی و انسانی محدوده رودخانه و سد کرج دقت و تمرکز کافی وجود نداشته است.

فرماندار کرج گفت: ساخت و سازهای غیر مجاز حاشیه رودخانه کرج و عدم نظارت کافی بر منابع طبیعی این محدوده آسیب جدی به محیط زیست منطقه چالوس وارد کرده است. باید اقدامات نظارتی برای جلوگیری از تخلفات در این محدوده بیشتر شود تا افراد سودجو حتی فکر سوء استفاده از منابع طبیعی این منطقه را از ذهنشان بیرون کنند.

وی یادآور شد: منابع آبی و جاذبه‌های طبیعی کرج به نسل‌های آینده نیز تعلق دارد بنابراین اگر ما امروز در نگهداری از آنها اهمال کنیم آیندگان ما را مورد قضاوت قرار می‌دهند و عملکردمان را زیر سوال می‌برند. همه درقبال نگهداری از محیط زیست و منابع خدادادی مسئول هستیم و این وظیفه تنها به یک نهاد و دستگاه خاص مربوط نمی‌شود.

 

ایسنا

    نظرات