نظام بانکی در تامین منابع مالی خرید مسکن ضعف دارد/ساخت و ساز در کشور کیفی نیست

نظام بانکی در تامین منابع مالی خرید مسکن ضعف دارد/ساخت و ساز در کشور کیفی نیست

http://www.bananews.ir/مشاور وزیر راه و شهرسازی گفت: متاسفانه نظام بانکی کشور پس از سال ها هنوز نتوانسته مشکلات مالی تهیه مسکن را حل و فصل کند و این ضعف بزرگی برای آنهاست.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، حسین عبده تبریزی در پانزدهمین همایش سیاست های توسعه مسکن در ایران، افزود: بیشتر سرمایه های ملی در ساختمان هایی به مصرف رسیده که نیازی به احداث آنها در کشور نبوده و در واقع سرمایه ها در این ساختمانها حبس شده است.

وی با بیان اینکه به علت ساخت و ساز بی کیفیت، اکنون بیش از ۱۰ میلیون نفر از جمعیت ایران در خانه های غیر کیفی زندگی می کنند، تاکید کرد: باید تلاش کنیم با ارائه برنامه های مناسب حداقل تا سال ۱۴۰۴، شاهد زندگی این افراد در این خانه ها نباشیم.

عبده تبریزی با اشاره به برگزاری پانزدهمین همایش سیاست های توسعه مسکن در ایران یادآور شد: نخستین همایش سیاست های توسعه مسکن در ایران در سال ۱۳۷۲ برگزار شد؛ در آن سال، مسائل و مشکلات بخش مسکن بسیار متفاوت از مسائل کنونی بخش مسکن ایران بود.

دبیر علمی پانزدهمین همایش سیاست های توسعه مسکن در ایران تاکید کرد: هم اکنون رشد جمعیت در ایران بسیار آرام شده و نرخ رشد خانوارها نیز دیگر شتاب ندارد اما حوزه ساخت و ساز از لحاظ کیفی از شرایط مناسبی برخودار نیست.

عبده تبریزی ادامه داد: قرار است در این همایش با برگزاری هفت میزگرد تخصصی، وضعیت مسکن اجتماعی، نظام تامین مالی مسکن، برنامه ریزی های شهری و سیاست گذاری زمین و وضعیت مسکن روستایی توسط متخصصان و کارشناسان این بخش، بحث و بررسی شود.

مشاور وزیر راه و شهرسازی افزود: همچنین شرایط بازآفرین شهری پایدار و استفاده از فناوری های جدید در حوزه ساخت و ساز کشور در میزگردهای تخصصی پانزدهمین همایش سیاست های توسعه مسکن در ایران بررسی می شود.

پانزدهمین همایش سیاست های توسعه مسکن در ایران روزهای دوم و سوم آذرماه در پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران برگزار می شود.

 

ایرنا

    نظرات