فشار ساخت از بازار مسکن رفت

فشار ساخت از بازار مسکن رفت

http://www.bananews.ir/مشاور وزیر راه و شهرسازی با بیان این که فشار سال ۷۲ که برای ساخت بیشتر بود در سال ۹۴ دیگر نیست گفت: نظام بانکی در بخش مسکن ضعف دارد،‌ وزیر راه به دنبال تبدیل بانک مسکن به یک بانک توسعه‌ای است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، عبده‌تبریزی مشاور وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این‌که باید بدانیم گرفتاری‌های اصلی مسکن کجاست، اظهار کرد: به نظر می‌رسد فشار سال ۷۲ که برای ساخت بیشتر بود در سال ۹۴ دیگر نیست و در بعضی از حوزه‌‌ها مانند خانه‌های لوکس مسکن بیش از نیاز ساخته شده است.

وی با بیان این‌که متاسفانه هنوز مشکل بخش مالی حل نشده است افزود: نظام بانکی در بخش مسکن ضعف دارد،‌ وزیر راه به دنبال تبدیل بانک مسکن به یک بانک توسعه‌ای است.

وی تاکید کرد: در وزارت راه و شهرسازی علاقه‌مند نیستیم که مسکن به یک کالای سرمایه‌ای تبدیل شود.

حامد مظاهریان، معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی نیز با اعلام این‌که توانمندسازی خانوارها برای خرید مسکن یکی از اهداف برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی است،‌ اظهار کرد: در یک سال اخیر تصمیم سازان مسکن با همکاری مسئولان بانکی برنامه افزایش سقف تسهیلات مسکن،‌اعطای تسهیلات نوسازی بافت فرسوده و صندوق پس انداز مسکن یکم را اجرایی کرده‌اند.

وی با تاکید بر این‌که مسائل جدید مسکن، لزوم بازنگری بر سیاست‌ها را آشکار کرده است، گفت: از این رو بازنگری در طرح مسکن مهر در دو سال اخیر در دستور کار قرار گرفته است. پس از دو سال چالش ها و برنامه ها تدوین شده است، تمام اندیشمندان بر فرابخشی بودن مسکن و پیوند آن با مسائل اقتصادی تاکید دارند،‌ امید داریم در مسیر توسعه اقتصاد کشور گام برداریم.

 

تسنیم

    نظرات