عزم دولت اتمام مسکن مهر در سال ۹۵ است

عزم دولت اتمام مسکن مهر در سال ۹۵ است

http://www.bananews.ir/مدیر ساختمان و مسکن اداره کل راه و شهرسازی کردستان با بیان اینکه در دو سال اخیر شاهد جهش بسیار خوبی در اتمام واحدهای مسکن مهر در استان کردستان بودیم این را نشان از عزم دولت برای پایان بخشیدن به پرونده‌های مسکن مهر تا پایان سال ۹۵ دانست.

 

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، خسرو ویسی گفت: از سهمیه ۴۰ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر استان کردستان تاکنون ۲۷هزار و ۵۰۰ واحد آن به بهره‌برداری رسیده است.

ویسی تعداد واحدهای باقی‌مانده را ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد برای امسال و سال آینده اعلام کرد و با بیان اینکه امسال پروژه‌هایی که مشکلی ندارند را ادامه می‌دهیم، افزود: دو هزار و ۵۰۰ واحد را در شهریورماه امسال تحویل دادیم و تلاش می‌کنیم این رقم را تا پایان امسال به هفت هزار واحد برسانیم.

او یکی از برنامه‌های استان در حوزه مسکن مهر را اتمام واحدهایی که مشکلی ندارند دانست و گفت: واحدهایی که مشکل ندارند را برای سال آینده گذاشته‌ایم و امسال اولویت با واحدهایی است که مشکلی برای اجرا ندارند.

وی با اشاره به اینکه برخی از واحدهای مسکن مهر برای ادامه فعالیت مشکل مالی داشتند گفت: با افزایش وام این واحدها به ۳۰۰ میلیون ریال، مشکل آنها حل شده و در حال فعالیت هستند.

وی به برگزاری جلسات مستمر روزانه جهت رسیدگی به مشکلات مسکن مهر در استان اشاره کرد و افزود: افزایش وام ۵۰ میلیون ریالی را به شرطی قبول کردیم که مشکلات واحدها به اتمام برسد و هر پروژه‌ای هم که فعال نباشد شامل این افزایش نمی‌شود.

وی با بیان اینکه این آخرین مرحله افزایش وام است و پروژه‌هایی را برای این افزایش وام معرفی می‌کنیم که مشکلات آن به اتمام و به بهره‌برداری برسد، گفت: تسهیلات مسکن مهر ابتدا ۲۰۰ میلیون ریال بود که با توجه به مشکلات ناشی از تورم و گرانی مصالح در چند مرحله، مبالغ افزایش یافت و اکنون وام برخی از واحدها به ۳۰۰ میلیون ریال افزایش یافته است.

ویسی گفت: از ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد باقی مانده حدود ۷ هزار واحد آن قبلا شامل افزایش وام شده و مابقی هم به تناسب شرایط، سقف وام آن را افزایش می‌دهیم.

 

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

    نظرات