تحسین سازمان ملل از اقدامات ایران در مقاوم سازی مدارس

تحسین سازمان ملل از اقدامات ایران در مقاوم سازی مدارس

http://www.bananews.ir/نماینده سازمان ملل متحد در ایران از اقدام ایران در کاهش ۴۰ درصدی میزان مدارس غیر ایمن در کشور طی بازه زمانی کوتاهی قدردانی و آنرا یک رکورد جهانی توصیف کرد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)،  گری لوئیس در هفدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس که صبح امروز در هنرستان دخترانه پاسداران در منطقه ۱۹ تهران برگزار شد سخنانش را با زبان فارسی آغاز و از دست اندرکاران برگزاری این مانور قدردانی کرد و سپس به زبان انگلیسی ادامه داد: از طرف سازمان ملل متحد فرا رسیدن ایام اربعین و شهادت امام حسین (ع) را تسلیت می‌گویم.

وی در ادامه به موضوع برگزاری مانور ایمنی در مدارس اشاره کرد و گفت:‌برای من جالب بود که ۱۷ سال است چنین مانوری در ایران و با این وسعت اجرا می‌شود. مطلع شدم که امروز به شکل همزمان در صدها یا حتی هزاران مدرسه ایران این مانور برای تامین امنیت بیشتر دانش آموزان و آمادگی‌شان برگزار شده است و این خیلی ارزشمند است.

لوئیس ادامه داد: در این مانور دانش آموزان با هماهنگی با یکدیگر اقدامات قابل توجهی انجام داده و آنطور که من دیدم از آمادگی خوبی نیز برخوردار بودند.

وی به آمار ارائه شده از سوی مسئولان ایرانی مبنی بر کاهش ۴۰ درصدی مدارس غیر ایمن در کشور اشاره کرد و افزود: ایران یک رکورد جهانی از خود به جای گذاشته و آن کاهش ۴۰ درصدی میزان مدارس غیرایمن در کشور است و من بابت این اقدام از مسئولان و متولیان قدردانی می‌کنم چرا که منجر به امن شدن محیط می‌شود.

نماینده سازمان ملل متحد در ایران ادامه داد: باید اعلام کنم که سازمان ملل از چنین اقداماتی در ایران و همچنین سازمان مدیریت بحران کشور که متولی چنین مواردی است حمایت می‌کند و البته دانش آموزان نیز باید توانایی‌های خود را به کار گیرند.

لوئیس افزود: این مانور دارای سه محور نظم، سازمان دهی و تمرین بود که باید در تمامی مانورها وجود داشته باشد و من خوشحالم که چنین مانوری در ایران برگزار می‌شود.

 

ایسنا

    نظرات