دولت می‌توانست به جای حمایت از خودروسازان، نوسازی بافت‎های فرسوده را در اولویت قرار دهد

دولت می‌توانست به جای حمایت از خودروسازان، نوسازی بافت‎های فرسوده را در اولویت قرار دهد

http://www.bananews.ir/عضو هیأت مدیره انجمن علمی اقتصاد شهری ایران گفت: دولت به جای اختصاص وام ۲۵ میلیون تومانی با سود مناسب ۱۶ درصد به خودروسازان می‎توانست وضعیت مسکن شهری را سر و سامان دهد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir جعفر قادری در حاشیه نشست «نقش اقتصاد مقاومتی در صنعت بانکداری در شرایط پساتحریم»، به موضوع جایگاه اقتصاد شهری در بسته خروج از رکود پرداخت و گفت: متأسفانه ظرفیت‏های اقتصاد شهری در این بسته، مورد توجه قرار نگرفته است.

وی ادامه داد: نکته اینجاست که ورود این حجم از خودرو به طور یکجا در سطح کلان شهرها می‏تواند چالش‏هایی همچون ترافیک و افزایش آلودگی هوا را تشدید کند.

او با اشاره به اینکه به نظر ما بهتر بود دولت این حجم از نقدینگی را صرف نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی می‎کرد، یادآور شد: متأسفانه این ناوگان در سطح کشور، وضعیت مناسبی ندارد و همین عامل، چالش‎های متعددی را در فضای شهری پدید آورده است.

وی با بیان این‎که به غیر از ناوگان حمل و نقل عمومی، نوسازی بافت‎های فرسوده نیز می‏توانست گزینه مناسب‏ت‌ری به جای خودروسازان باشد، گفت: اگر این تسهیلات به سمت بازسازی بافت‏های فرسوده سوق داده می‏شد، بخش عمده‎ای از مشکلات عمرانی، فرهنگی و اجتماعی کلان‏شهری مانند تهران، حل و فصل می‏‌شد.

 

ایسنا

    نظرات