وقتی یک کالای تجملی بر مسکن ارجحیت پیدا می‌کند

وقتی یک کالای تجملی بر مسکن ارجحیت پیدا می‌کند

http://www.bananews.ir/رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در ارائه تسهیلات کاش مسکن بر خودرو ارجحیت پیدا می‌کرد چرا که خودرو یک کالا تجملی است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ سید مهدی هاشمی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسته ارائه شده از سوی دولت نمی‌تواند کشور را از رکود خارج کند و رونقی در پی داشته باشد گفت: باید اقتصاد مقاومتی تولید داخل و ارتقا کیفیت، محور این بسته قرار می‌گرفت.

وی افزود: دولت نه تنها به بخش تولید و اقتصاد مقاومتی توجه نداشته است بلکه تمرکز خود را بر بخش بازرگانی قرار داده که با نیم نگاهی به آمار واردات یا خروج ارز این موضوع تأیید می‌شود.

هاشمی با بیان اینکه هنگام روی کارآمدن دولت جدید ۴۹۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی در جامعه وجود داشت که تا پایان ماه جاری حدود ۸۹۰ هزارمیلیارد تومان خواهد بود ادامه داد: این نقدینگی در بخش ساختمان و تولید وارد نشده است و اشتغال نیز با کاهش رو به رو بوده و همه این موارد نشان می‌دهد که سرمایه گذاری در این بخش صورت نگرفته است.

رئیس کمیسیون عمران با بیان اینکه در بحث مذاکرات عمده تفکرات دولت بحث واردات کالاهای خارجی است که در برنامه و بودجه ۹۵ کمافی السابق حاکم خواهد بود و برنامه ششم هم بر همین مبنا پیگیری خواهد شد ادامه داد: نیاز است مسئول مستقیمی برای خروج ازاین شرایط در نظر گرفته شود.

 

باشگاه خبرنگاران

    نظرات