سردی معاملات مسکن در آذرماه

سردی معاملات مسکن در آذرماه

http://www.bananews.ir/رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران تعداد معاملات خرید و فروش و اجاره مسکن طی ۹ روز ابتدای آذرماه سال جاری را اعلام کرد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ حسام عقبایی اظهار کرد: در ۹ روز نخست آذرماه ۱۳۹۴ تعداد معاملات خرید و فروش و نیز اجاره مسکن در تهران به ترتیب ۴۹۵۲ مورد و ۴۸۰۵ مورد بوده است.

وی افزود: در کل کشور هم طی ۹ روز اول آذرماه ۲۹ هزار و ۳۰۸ مورد معاملات خرید و فروش و ۱۶ هزار و ۷۰۸ مورد معاملات اجاره داشتیم که تمام ارقام در تهران و کل کشور نسبت به ۹ روز ابتدای آذرماه سال ۱۳۹۳ با کاهش همراه بوده است.

رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران هم‌چنین تعداد معاملات آبان ماه مسکن نسبت به مهرماه را دارای کاهش دانست و گفت: بازار مسکن پاییز آرامی را سپری کرد و حجم معاملات با ثبات همراه بود. در آبان ماه در شهر تهران ۱۳ هزار و ۴۴۶ قرارداد خرید و فروش و ۱۴ هزار و ۸۴۵ قرارداد اجاره داشتیم که این آمار نسبت به مهرماه کمتر بوده است. هم‌چنین در آبان و مهر نسبت به شهریورماه با کاهش معاملات مواجه بودیم.

به گفته عقبایی، در سطح کشور هم در آبان ماه سال جاری ۸۱ هزار و ۲۱۰ قرارداد خرید و فروش و ۵۳ هزار و ۲۶۳ قرارداد اجاره ثبت شد. برداشت ما این است که تا پایان سال ثبات نسبی در بخش مسکن حاکم خواهد بود، لذا انتظار افزایش قیمت وجود ندارد.

 

ایسنا

    نظرات