بارش برف و باران امروز در پایتخت

بارش برف و باران امروز در پایتخت

http://www.bananews.ir/مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی کشو از بارش برف و باران در پایتخت خبر داد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ احد وظیفه درباره وضعیت امروز هوای پایتخت گفت: امشب (دوشنبه) ۲۳ آذر ماه شاهد بارش برف و باران در پایتخت هستیم.

وی با بیان اینکه امروز در ارتفاعات پایتخت شاهد بارش برف خواهیم بود، اظهارکرد: در برخی مناطق شاهد بارش برف و باران و در مناطق جنوبی پایتخت نیز شاهد بارش باران خواهیم بود.

وظیفه افزود: با توجه به شرایط آلودگی هوا در پایتخت امیدواریم با بارش برف و باران صبح روز آتی شاهد کاهش آلودگی هوا باشیم و شرایط بهتری را تجربه کنیم.

مدیرکل پیش‌بین و هشدارسریع سازمان هواشناسی کشور در ادامه همچنین با اشاره به تداوم فعالیت سامانه بارشی در نیمه غربی کشور، از تداوم بارش پراکنده برف و باران در شمال، مرکز و جنوب کشور و انتقال سامانه بارشی به شرق کشور در روز سه‌شنبه خبر داد و افزود: با بارش برف لغزندگی جاده بویژه در مناطق کوهستانی با کولاک برف و برخی نقاط با مه غلیظ پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، فعالیت سامانه بارشی روز دوشنبه در نیمه غربی کشور تداوم می‌یابد که پیامد آن بارش برف در شمال غرب، غرب، دامنه‌های زاگرس و دامنه‌های البرز و در جنوب و جنوب غرب کشور بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد و در ارتفاعات بارش برف خواهد بود.

وی با بیان اینکه در روز سه‌شنبه، ۲۴ آذر ضمن اینکه از فعالیت این سامانه در نیمه غربی کاسته می شود، بارش پراکنده برف و باران در شمال، مرکز و جنوب کشور ادامه می یابد، اظهار کرد: از بعدازظهر سه‌شنبه در نیمه غربی کشور فعالیت سامانه خاتمه یافته و با انتقال آن به شرق، بارش بصورت برف و باران در شمال شرق، شرق سواحل خزر و البرز شرقی پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بین و هشدارسریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به اینکه بارش برف به شکل پراکنده تا چهارشنبه صبح در شمال شرق کشور ادامه می یابد، افزود: شرق دریای خزر روز چهارشنبه و خلیج فارس در روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه و دریای عمان روز چهاشنبه مواج پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وظیفه، با بارش برف در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در شمال غرب، غرب و دامنه‌های مرکزی زاگرس و دامنه‌های البرز و روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در شمال شرق کشور، لغزندگی جاده بویژه در مناطق کوهستانی با کولاک برف و برخی نقاط با مه غلیظ پیش‌بینی می شود.

وی در ادامه در مورد وضعیت هوای استان تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران در روز سه‌شنبه، ابری، همراه با بارش پراکنده و مه‌آلود، بتدریج کاهش ابر و وزش باد و در روز چهارشنبه، همراه با غبار محلی و کمی ابری با حداکثر و حداقل دمای ۶ و منفی ۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

 

ایسنا

    نظرات