تحویل ۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر به متقاضیان تا پایان سال

تحویل ۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر به متقاضیان تا پایان سال

http://www.bananews.ir/مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی تعداد واحدهای مسکن مهر باقی مانده در استان را ۷ هزار و ۵۰۰ واحد برشمرد و گفت: تلاش می‌شود تا پایان سال ۳ هزار و ۵۰۰ واحد تحویل متقاضیان داده شود.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir علی اصغر بدیعی مقدم، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی در جمع خبرنگاران استان که به منظور گرامیداشت روز راهدار برگزار شد، از پایان کار اجرای ۱۰ کیلومتر از محور بجنورد به جنگل گلستان در مسیر بجنورد به آشخانه خبر داد.

وی افزود: بر اساس توافق انجام شده می‌بایست ۴۰ کیلومتر از این محور توسط  راه و شهرسازی احداث شود که با اجرای این ۱۰ کیلومتر تلاش می‌شود مابقی کار تا پایان سال جاری انجام شود.

وی مجموعه راه‌های روستایی استان را بیش از ۴ هزار و ۳۲۶ کیلومتر اعلام کرد و گفت: با اجرای آسفالت ۴۰ کیلومتر از محورها در سال ۹۲ و ۱۵۰ کیلومتر در حال حاضر، ۴ درصد به شاخص راه روستایی استان اضافه می‌شود.

بدیعی مقدم ابراز امیدواری کرد: با آسفالت این میزان راه روستایی طی سال ۹۴ و ۹۵ شاخص میانگین آسفالت راه های روستایی استان در روستاهای بالای ۵۰ خانوار به میانگین کشوری برسد.

وی از دریافت حواله ۵۰ هزار تن قیر از وزارت خانه خبرداد و گفت: حدود ۲۰ هزار تن قیر نیز برای شهرداری‌ها گرفته شده است.

وی با اشاره به صفر شدن بدهی پیمانکاران در سال ۹۳ متذکرشد: در سال ۹۴ نیز ۲۰ میلیارد تومان از اسناد خزانه برای پرداخت بدهی پیمانکاران گرفته شده که بر این اساس بالغ بر ۸۰ درصد مطالبات پرداخت شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی در رابطه با کنارگذر شمالی بجنورد نیز گفت: کمبود منابع مالی و تعارضات تملک باعث به تاخیر افتادن این پروژه شد با این وجود این پروژه هم اکنون در حال اجراست.

وی بافت فرسوده استان را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: هم اکنون باتوجه به اهمیت کار اداره بافت فرسوده در استان احداث و مشاور برای  اجرای مطالعات بافت گرفته شده است.

بدیعی مقدم متذکر شد: بر این اساس تلاش شده کمک و همکاری لازم با شهرداری به منظور بازگشایی معابر صورت گیرد.

وی با تاکید بر توجه بیشتر به بافت فرسوده افزود: در مقطعی از زمان تا ۹ هزار مورد تسهیلات بانکی گرفته شده و در حال حاضر ۱۵ هزار واحد رسیده تا کسانی که در بافت فرسوده ساخت و ساز می‌کنند از شرایط و تسهیلات مناسب برخوردار شوند.

وی همچنین با اشاره به پایین بودن اعتبارات نگهداری راه‌ها بر بیشتر شدن این اعتبارات تاکید کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تعداد واحدهای مسکن مهر باقی مانده در استان را ۷ هزار و ۵۰۰ واحد برشمرد و گفت: تلاش می‌شود تا پایان سال ۳ هزار و ۵۰۰ واحد تحویل متقاضیان داده شود.

 

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

    نظرات