۱۱۰ باغ شمیرانات در معرض تهدید

۱۱۰ باغ شمیرانات در معرض تهدید

http://www.bananews.ir/دبیر شورایاران منطقه یک با حضو در صحن علنی شورای شهر تهران گفت: شهرداری با تخصیص اعتبارات لازم موفق به تملک ۱۰ باغ بزرگ شد؛ اما یادمان نرود که هنوز ۱۱۰ باغ دیگر در محلات شمیرانات زیر نگاه سودطلبان حرفه‌ای در معرض نابودی است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir مهدی اعرابی در دویست و هجدهمین جلسه شورای شهر تهران ضمن اشاره به ترکیب وضعیت شورایاران منطقه یک اعم از اعضای اصلی و علی‌البدل بیان داشت: استادان دانشگاه، مهندسین، پزشکان، حقوق‌دانان، کسبه، وکلا، ورزشکاران، معلمین و معتمدین از جمله قشرهایی هستند که در دوره‌های گذشته در کسوت شورایاری به انجام وظایف مشورتی و نظارتی مشغول بوده و هستند.

وی اضافه کرد: منطقه یک شهرداری تهران که بیشتر تحت عنوان شمیران شناخته می‌شود در دامنه جنوبی کوه‌های البرز مرکزی قرار گرفته و منطقه نیمه کوهستانی است، منطقه یک از شمال به ارتفاعات ۱۸۰۰ متر از جنوب به بزرگراه‌های یادگار امام، چمران، مدرس، صدر، بابایی تا بلوار ارتش، از غرب به محلات اوین و درکه و کوهسار و از شرق به بلوار نیروی زمینی تا انتهای بزرگراه ارتش و گردنه قوچک محدود است.

اعرابی اضافه کرد: حدود نیم میلیون نفر از جمعیت شهر تهران در منطقه یک ساکن هستند؛ به طوریکه ساکنین منطقه از مشکلات عدیده‌ای رنج می‌برند.

وی با بیان اینکه طرح تفصیلی موجود به هیچ عنوان پاسخگوی مشکلات محله نبوده است، تصریح کرد: پایش طرح تفصیلی نیز هیچگاه پاسخگوی موانع و مشکلات منطقه یک نبوده است.

اعرابی اضافه کرد: در حال حاضر بیش از ۸۰ نمایندگی سیاسی کشورهای خارجی در منطقه یک حضور دارند و این حضور شامل محل سکونت مأمورین سیاسی یا استقرار سفارتخانه‌ها است به طوریکه بیشترین فعالیت پلیس دیپلماتیک از این حیث در منطقه یک انجام می‌پذیرد.

دبیر شورایاری منطقه یک خاطرنشان کرد: بازار تجریش به عنوان هسته اصلی تجاری بعد از بازار تهران، قدیمی‌ترین بازار شهر تهران محسوب می‌شود. با عنایت به اجرای طرح بازسازی آن توسط سازمان زیباسازی شهرداری تهران و احداث پاساژ‌های جدیدالاحداث و مراکز خرید متعدد که به ارائه و فروش انواع کالاها اختصاص دارد یکی دیگر از جذابیت‌های منطقه یک محسوب می‌شود.

وی در ادامه به مهمترین دیدگاه‌ها، پیشنهادها و درخواست‌های فرامحله‌ای و منطقه‌ای شورایاری منطقه یک اشاره کرد و گفت: ادامه مترو از تجریش به غرب منطقه، حفاظت از باغ‌های باقی‌مانده، موضوعات فرهنگی، اجتماعی و ورزشی، افزایش اعتبارات منطقه، ساخت و سازهای منطقه، ترافیک و حمل و نقل و پارکینگ‌های طبقاتی از جمله مواردی است که بایستی مورد توجه قرا بگیرد.

اعرابی در ادامه پیشنهاد داد که پارکینگ‌های احداثی طبقاتی در سطح منطقه به هیچ وجه تغییر کاربری پیدا نکنند و منحصراً به عنوان پارکینگ مورد استفاده قرار گیرد.

وی گفت: محدودیت‌های ترافیکی در مسیرهای پر تردد گردشگر مانند مسیر دربند، درکه، دارآباد، گلاب‌دره برای گردشگران و کوهنوردان از طریق ایجاد پیاده‌راه ویژه درخواست دیگر شورایان است که امیدواریم مورد توجه قرار گیرد.

اعرابی همچنین به فرسودگی ناوگان حمل و نقل به ویژه مینی‌بوس‌ها در خیلی از خطوط اصلی و غربی منطقه یک اشاره کرد و گفت: چهره و فضای شهر به دلیل تردد وسایل نقلیه نامناسب و آلوده شده است به طوریکه ماشین دودی نام دیگری است که شهروندان به این ناوگان داده‌اند.

دبیر شورایاری منطقه یک همچنین به رود دره‌ها، فاضلاب، بافت فرسوده و اسکان غیررسمی، تکمیل کمربند سبز شمال تهران، توسعه فضاهای زیرسطحی، اصلاح مدل مدیریت شهری، اصلاح نام و محدوده محلات، مدیریت بحران در منطقه یک و تطبیق تقسیمات قلمرویی اشاره کرد و گفت: این موارد نیز از جمله موضوعاتی است که بایستی مورد توجه قرار بگیرند.

 

ایسنا

    نظرات