صد سال طول می کشد تا بافت‌های فرسوده احیاء شوند

صد سال طول می کشد تا بافت‌های فرسوده احیاء شوند

http://www.bananews.ir/رییس کمیته حمل و نقل شورا با اشاره به اهمیت موضوع احیاء بافت‌های فرسوده و عدم اجرای برنامه‌های تشویقی متناسب با این پهنه ها اظهار داشت: با پیشرفت یک درصدی در بافت‌های فرسوده صد سال طول می کشد تا این پهنه ها نوسازی شوند.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir محسن سرخو رییس کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در جریان دویست و نوزدهمین جلسه شورای شهر با اشاره به روز ایمنی در برابر زلزله که به دلیل رخداد زلزله بم نام گذاری شده است، بر لزوم توجه به بازسازی و احیاء بافت‌های فرسوده شهر تهران تاکید کرد و افزود: با وجودی که دو نیم سال از عمر دوره چهارم شورا می گذرد هنوز قدم مهمی در مورد بافت‌های فرسوده تهران برداشته نشده است.

وی در ادامه به برنامه دوم ۵ساله شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: در این برنامه قرار بر این است تا معابر بافت های فرسوده ریزدانه نفوذناپذیر از سوی شهرداری باز شود تا مردم تشویق به ساخت و ساز شوند متاسفانه این مهم اتفاق نیافتاده و تنها در این بافت‌ها ساخت و ساز سالی حدود یک درصد اتفاق می افتد با احتساب چنین سرعتی صد سال طول می کشد تا بافت‌های فرسوده احیاء شوند.

رییس کمیته حمل و نقل شورا در بخش دیگر اظهاراتش افزود: پیشنهادی به شهرداری تهران برای اجرای طرح مسکن اجتماعی ارائه شده است که مورد موافقت شهردار نیز قرار گرفته است.

وی در تشریح این پیشنهاد گفت: در این طرح به شهرداری تهران پیشنهاد شده است تا در قبال بدهی‌هایی که به سازمان تامین اجتماعی دارد تملکات شهرداری در بافت‌های فرسوده در اختیار سازمان قرار گیرد تا ضمن تامین مسکن بازنشستگان، مستمری بگیران و کارگران سازمان تامین اجتماعی در بازسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده شهری نیز گام هایی برداشته شود؛ چراکه در این پهنه ها زیرساخت ها وجود دارد.

بر اساس گزارش ارتباطات و امور بین الملل شورای شهر تهران، مرتضی طلایی که ریاست جلسه شورا را برعهده داشت ضمن استقبال از این طرح اظهار داشت: بهتر است این پیشنهاد به عنوان تبصره ایی در برنامه بودجه سال ۹۵ شهرداری دیده شود.

اظهار نظر اخیر مسئولان محیط زیست بیشتر جنبه شوخی دارد

نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در جلسه امروز شورای شهر تهران در پاسخ به اظهارات اخیر مسئولان محیط زیست که ساخت و سازهای بی رویه را علت آلودگی هوا دانسته اند، گفت: این حرف بیشتر جنبه شوخی دارد تا اینکه بخواهیم به عنوان یک عامل آلودگی از آن یاد کنیم.

مرتضی طلایی که امروز در غیاب چمران ریاست جلسه را برعهده داشت، به سخنان اخیر رئیس سازمان محیط زیست کشور اشاره کرد و افزود: بهتر است به جای اینکه بخواهیم دیگران را در این شرایط اسفبار که نه تنها تهران بلکه سایر کلانشهرها نیز با آن دست به گریبان هستند ، محکوم کنیم به دنبال اجرای راه حل منطقی و ضربتی باشیم .

وی با اشاره به اینکه سایر کلانشهرها نیز این شرایط بد آلودگی هوا را دارند، اظهارداشت: این نوع فرافکنی ها یک نوع حرکت و فرار رو به جلو برای عدم پاسخ گویی است.

نایب رئیس شورای شهر تهران افزود: کسی که یک روزی در همین شورا دولت قبل را متهم به عدم انجام وظایف خود در برخورد با آلودگی هوا می‌کرد، اکنون که در مسند مسئولیت حفاظت ازمحیط زیست هستند انتظار نمی رود که اینگونه اظهار نظر کنند.

طلایی افزود: البته ما نیز معتقدیم که آلودگی هوای تهران و سایر کلانشهرهای ما ناشی از اعمال سیاستهای غلط و عدم اجرای وظایف قانونی دولتها در ادوار گذشته بوده است، اما در هر صورت باید همه دست به دست هم بدهیم و هرکاری که برای رفع آلودگی هوا نیاز است انجام دهیم.

طلایی همچنین در سخنان خود به تاریخ نگاری ایام هفته پرداخت و اظهار داشت: ۷ دیماه سالروز درگذشت استاد سید علی اکبر پرورش یکی از یاران صدیق انقلاب و امام است که آن را گرامی می داریم.

وی همچنین افزود : امروز سالروز تشکیل نهضت سواد اموزی به فرمان امام خمینی و نیز اقامه نخستین نماز جمعه تاریخ اسلام توسط پیامبر مهربانی است که این ایام را نیز گرامی می داریم.

وی همچنین میلاد پیامبر اسلام و روز اخلاق و مهرورزی و نیز میلاد امام جعفر صادق را به همه مسلمانان و شهروندان تهران تبریک گفت .

طلایی در ادامه به واقعه تاریخی ۹ دی سال ۱۳۸۸ اشاره کرد و گفت: ۹ دی روز راهپیمایی عظیم مردم در محکومیت به هتک حرمت عاشورای حسینی و روز بصیرت و میثاق با امت و امام است که یاد و خاطره آن را گرامی می داریم .

طلایی در ادامه فرازهایی از سخنان مقام معظم رهبری در خصوص حماسه تاریخی ۹ دی را قرائت کرد.

 

ایسنا

    نظرات