سوزاندن زباله‌های تهران آلودگی هوا را تشدید می‌کند

سوزاندن زباله‌های تهران آلودگی هوا را تشدید می‌کند

http://www.bananews.ir/نماینده مردم ساوه در مجلس در تذکری از رئیس جمهور و سازمان محیط زیست درخواست کرد تا از پروسه آلایندگی شدید و سوزاندن بخشی از زباله‌های تهران که آلایندگی را تشدید می‌کند جلوگیری به عمل آید.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir شهلا میرگلوبیات در تذکری شفاهی خطاب به رئیس جمهور اظهار کرد: با توجه به شدت آلودگی هوای تهران و بیماری‌ها و مرگ و میر ایجاد شده به صورت حاد ومزمن باید متذکر شوم که قسمتی از زباله‌های تهران، در منطقه رباط کریم و پرند اطراف اتوبان ساوه – تهران هر روز با تاریک شدن هوا به صورت غیر بهداشتی در مدت زمان طولانی سوزانده می‌شود که لایه سنگینی از آلایندگی‌های سمی و بسیار خطرناک را به مدت طولانی در منطقه تشکیل داده که با وزش باد به تهران و شهرهای اطراف منتقل می‌شود.

وی تصریح کرد: یکی از کمترین کارهایی که از سازمان سیاست زده محیط زیست در طی این دو سال میتوانست انجام دهد جلوگیری از پروسه آلایندگی شدید و کاملا واضح بوده است.

نماینده مردم ساوه در مجلس همچنین اظهارکرد:‌ در شرایط اقتصادی کشور لازم است بازنگری اساسی در مدیریت منابع مالی موجود انجام شود؛ به عنوان مثال تغییراتی در ردیف بودجه و اعتبارات دهیاری‌ها باید صورت گیرد و جلوی ساخت و سازهای بلااستفاده گرفته شود، در حالی که تعدادی از روستاها از داشتن شبکه آب شرب بهداشتی محروم هستند.

میرگلو بیات همچنین در تذکری به رئیس جمهور خواستار برقراری همترازی حقوق و مزایای بازنشستگان و لحاظ نمودن اعتبار در لایحه بودجه سال ۹۵ شد.

وی همچنین رسیدگی به وضعیت حوزه زنان ، قانون امنیت زنان و کودکان بیمه زنان خانه دار، اجرایی شدن قانون کامل ۹ ماه مرخصی زایمان بخصوص برای شاغلین تحت پوشش تامین اجتماعی را از مسئولان درخواست کرد.

 

ایسنا

    نظرات