قیمت بلیت هواپیما در ایام نوروز توافقی خواهد بود

قیمت بلیت هواپیما در ایام نوروز توافقی خواهد بود

http://www.bananews.ir/معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: مانند برنامه‌ریزی که برای سفرهای اربعین صورت گرفت بلیت سفر عید نوروز نیز به شکل توافقی با ایرلاین‌ها در نظر گرفته می‌شود.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir محمد خداکرمی در حاشیه مراسم رونمایی از دستاوردهای شرکت فرودگاه‌های کشور در این رابطه اظهار کرد: با توجه به اهمیت حفظ شدن نظم در بازار فروش بلیت هواپیما ما قطعا برای ایام پیک برنامه‌ریزی‌های لازم را صورت داده و اجازه گران‌فروشی نخواهیم داد.

وی ادامه داد: از این رو همان‌طور که در ایام اربعین امسال با توافقی که میان سازمان و شرکت‌های هواپیمایی صورت گرفت در ایام تعطیلات نوروز نیز به همین شکل قیمت‌ها مدیریت خواهد شد.

معاون سازمان هواپیمایی با بیان اینکه به شرکت‌های هواپیمایی اعلام شده تنها در صورت تفاهم بر سر نرخ بلیت مجوز پروازهای فوق‌العاده خواهند داشت، تأکید کرد: تا زمان تعطیلات، مذاکرات با ایرلاین‌ها ادامه می‌یابد و ما امیدواریم به یک نتیجه مطلوب برسیم.

خداکرمی با اشاره به آغاز فرایند سفرهای نوروزی از ۲۴ اسفندماه اعلام کرد: با توجه به اینکه زمان بازگشت در سفرهای نوروزی متنوع بوده و به روزهای مختلفی کشیده می‌شود ما اوج زمان مدیریت پروازها را باید در دور رفت داشته باشیم که با توجه به مذاکرات صورت گرفته با ایرلاین‌ها امیدواریم این موضوع به بهترین شکل ممکن اجرایی شود.

وی ادامه داد: همچنین با شرکت‌های هواپیمایی این موضوع نیز در میان گذاشته شده که باید در زمان انعقاد قرارداد با آژانس‌هایشان مقدمات لازم را پیگیری کند تا فروش خلاف قانون در این آژانس‌ها نیز نداشته باشیم.

خداکرمی خاطر نشان کرد:‌ با توجه به وضعیت ناوگان ایران ما در زمان غیر پیک چندان مشکلی نداریم و اوج زمان مورد نظر مربوط به تعطیلات و دوران پیک سفر می‌شود که در آن زمان نیز حتی در صورت ۲۰ برابر شدن ظرفیت ناوگان باز هم نیاز به مدیریت فشرده خواهیم داشت. از این رو سازمان هواپیمایی تلاش کرده با پیگیری‌های لازم و تفاهمی کردن نرخ بلیت در ایام پیک این موضوع را مدیریت کند.

 

ایسنا

    نظرات