گردش سالانه ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در صنعت ساختمان کشور

گردش سالانه ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در صنعت ساختمان کشور

http://www.bananews.ir/رییس بنیاد تعاون ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: فارغ از پروژه های عمرانی، فقط در صنعت ساختمان سالانه ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در کشور در حال گردش است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir امیر دریادار عباس محتاج،در آیین افتتاح اولین نمایشگاه دائمی صنعت ساختمان و تجهیزات خانگی بنیاد تعاون ارتش، با اشاره به جایگاه صنعت ساختمان در اقتصاد کشور گفت: این صنعت با توجه به حجم بالا گردش مالی در اقتصاد کشور ما همواره به عنوان یک محرک و پیشران مطرح بوده و با توجه به رشد بسیار زیادی در حوزه تولید و در حوزه ساخت داشته است، توانسته در دنیا و بالاخص در منطقه توان رقابت با کشور های مطرح دنیا را داشته باشد.

وی با بیان این که نیروی مسلح همیشه در همه جای دنیا در لجستیک یک قدم از بقیه جلوتر بوده، گفت: صنعت ساختمان در کشور هم از نظر مالی و هم از نظر میزان اشتغال صنعت بزرگی است، ولی ما هنوز چه در حوزه بازار و چه ساخت در آن از شیوه‌های سنتی به صنعتی نرسیدیم.

محتاج در ادامه ضمن اشاره به لزوم جدی گرفتن ورود به بازار های مجازی و الکترونیک، با تاکید بر لزوم استفاده از تکنولوژی های نوین و رسیدن به بازار ها و شیوه های مدرن در این صنعت افزود: در چرخه سنتی صنعت ساختمان فاصله بین خریدار و مصرف کننده زیاد است که فاصله توسط دلال ها پرشده و این عامل موجب می‌شود تا هزینه برای مصرف کننده افزایش بیابد. در عین حال این فاصله باعث عدم دست رسی خریدار به اطلاعات و سطح استاندارد محصول می‌ شود.

رییس بنیاد تعاون ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نیاز است تا در صنعت ساختمان بازارهایی مانند هایپر مارکتها ایجاد شود تا دسترسی شفاف، آسان، استاندارد و بدون هزینه اضافی برای خریدار به وجود آید و با توجه به آنچه امروز در نمایشگاه دائمی صنعت ساختمان و لوازم خانگی به نمایش درآمد به نظر می رسد ما ظرفیت رسیدن به این هدف در ابعادی چند برابری نسبت به آنچه امروز موجود است را داریم.

 

ایسنا

    نظرات