تجمیع بیمه‌ها، حق کارگران را ضایع می‌کند

تجمیع بیمه‌ها، حق کارگران را ضایع می‌کند

http://www.bananews.ir/عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت:هر صندوق بیمه ای شرایطی و هر بیمه شده ای رابطه ای چندساله با صندوق بیمه کننده دارد و بر اساس آن حق بیمه داده و مزایا گرفته است. وقتی این رابطه نهادینه شده به هم بخورد، معمولاً ایجاد نارضایتی می کند.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ حسین‌علی حاجی دلیگانی با اشاره به اینکه هنوز نتوانسته ام خودم را قانع کنم که کدام یک معایب کمتری دارد و محاسن کدامیک بیشتر است گفت: از یک طرف تجمیع بیمه ها خوب است که تمام مردم از یک خدمات درمانی مناسب و یکسانی برخوردار می شوند و از یک طرف دیگر معایبی دارد که مورد اعتراض قرار گرفته است.

نماینده شاهین شهر و میمه با اشاره به معایب تجمیع بیمه ها گفت: تجمیع دقت زیادی لازم دارد و نمی شود به این راحتی چنین روندی را که سالها بین بیمه شده ها وجود دارد، به هم زد.
حاجی دلیگانی خواستار نادیده گرفتن گذشته بیمه ها شد و گفت: صندوقها هر چه دارند، برای خودشان بماند و به نظر من باید بیشتر روی این کار شود که یک روالی را برای امروز به بعد تعیین کنیم.

وی با تاکید بر اینکه نمی توان در مورد گذشته و دارایی صندوقها به این آسانی تصمیم گرفت گفت: دولت هرگز نمی تواند در مورد دارایی ها و سوابق صندوقها تصمیم بگیرد و اگر هم اصراری بر اجرا دارد، باید برای آینده تصمیم گرفت. بنابراین به نظر می رسد نمی توان به راحتی رابطه بیمه ای مردم را با یک صندوق دچار دگرگونی کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در پاسخ به اینکه الان بحث اعتراضات کارگری به تجمیع بیمه ها مطرح است، اگر با اصرار دولت تجمیع اتفاق بیفتد، چه تبعاتی خواهد داشت، گفت: مشکل همین است. افرادی که تابع قانون کار هستند و حق بیمه را به تامین اجتماعی داده اند، به هر حال صندوقش را هم متعلق به خودشان می دانند و هرگونه ورود نامتعادل به اموال این سازمان را دارای اشکال می‌دانند.

وی افزود: از طرف دیگر بعید است که دولت بتواند از عهده هزینه هایی که تاکنون سازمان تامین اجتماعی به بیمه شدگانش می پردازد، بر بیاید و نمی تواند این هزینه ها را جبران کند. در حالی که باید شرایط به یک تعادلی برسد. لذا این مشکلات و بسیاری موارد دیگر وجود دارد که تجمیع بیمه ها را زیر سوال برده است.

 

تسنیم

    نظرات