رداخت ۲ هزار و ۵۰۰ مورد تسهیلات بهسازی بافت‌های فرسوده در استان اردبیل

رداخت ۲ هزار و ۵۰۰ مورد تسهیلات بهسازی بافت‌های فرسوده در استان اردبیل

http://www.bananews.ir/مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از پرداخت تسهیلات با نرخ بهره پایین به منظور بهسازی و احیای ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده این استان خبر داد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ خلیل محبت خواه در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان اردبیل گفت: بانک مسکن ۵۰ هزار مورد تسهیلات پرداخت می‌کند که با مشارکت مدنی سود تسهیلات در ۲ سال اول ۱۴ درصد و ۱۰ سال پس از آن ۱۱ درصد است.

وی افزود: اگر مبحث انرژی نیز در ساخت و سازها رعایت شود، ۲ درصد نیز سود کاهش یافته و به ۹ درصد خواهد رسید که این فرصت خوبی است و باید در ۲ ماه آینده سهمیه استان اردبیل به طور کامل جذب شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل بیان کرد: مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال به ازای هر واحد مسکونی در کلان شهرها، ۴۰۰ میلیون ریال در شهرهای با جمعیت ۲۰۰ هزار نفر و در شهرهای کوچکتر ۳۰۰ میلیون ریال پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد: در گذشته به حاشیه شهرها توجه می‌شد اما سند ملی راهبردی بهسازی و توانمندسازی بافت‌های فرسوده با تصویب هیات دولت در سال گذشته بافت‌های فرسوده، تاریخی، روستایی و ناکارآمد مثل زندان‌ها را نیز مورد توجه قرار می‌دهد.

محبت خواه عنوان کرد: شهری مانند اردبیل ۹۵۷ هکتار بافت فرسوده دارد که ۹۴ هکتار آن بافت تاریخی است و حدود ۱۵ درصد مساحت شهر را شامل می‌شود.

وی گفت: بافت‌های فرسوده این استان بیش از میانگین کشوری بوده و تا فروردین سال گذشته ۹/۲ درصد آن به مساحت ۱۲۸ هکتار احیا شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: طرح احیای بافت‌های فرسوده چهار شهر اردبیل، پارس آباد، خلخال و از جمله مطالعه ۹۰ هکتار از ۹۳ هکتار بافت فرسوده مشگین شهر برای اجرا به شهرداری ها ابلاغ شده است.

وی بیان کرد: ۴ هزار و ۷۰۰ مورد تسهیلات احداث پیش‌تر پرداخت و تا آبان ماه سال جاری نیز یک هزار و ۹۴۲ واحد به بانک عامل معرفی شده است.

محبت خواه همچنین گفت: پایگاه اطلاع رسانی مجازی برای نام نویسی جهت دریافت تسهیلات برای بهسازی بافت‌های فرسوده از ۱۶ دی ماه دوباره راه‌اندازی شده و افراد می‌توانند برای برخورداری از این فرصت، به این پایگاه مراجعه کنند.

 

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

    نظرات