فرهنگ لیزینگ هواپیما مشکلات را حل می‌کند

فرهنگ لیزینگ هواپیما مشکلات را حل می‌کند

www.BanaNews.irیک کارشناس صنعت هوایی با تاکید بر این‌که میزان تسهیلاتی که به بخش هوایی اختصاص داده می‌شود کافی نیست، اظهار کرد: تسهیلات کافی نیست و متاسفانه فرهنگ لیزینگ هواپیما را نداریم که تسهیلات را به طور کامل و با نظارت و کنترل کافی در اختیار ایرلاین‌ها قرار دهد که این امر مشکلاتی را ایجاد کرده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) یک کارشناس صنعت هوایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان این‌که هر چه ناوگان فرسوده‌تر باشد مشکلات آن بیشتر و تعمیر و نگهداری آن پیچیده‌تر می‌شود، اظهار کرد: فرسوده بودن ناوگان قطعه خوری سیستم را بالا برده و تعمیر و نگهداری را گران می‌کند و همچنین بروز شرایط اضطراری را افزایش می‌دهد.

وی ادامه داد: بیشتر مسائل و مشکلات ما مربوط به بخش‌های حقوقی و استانداردها و بحث‌های مدیریتی است به عبارت دیگر با یک مدیریت خوب می‌توان ناوگان کهنه را مورد استفاده قرار داد.

این کارشناس صنعت هوایی با اشاره به این‌که کهنه بودن ناوگان ۳۰ الی ۴۰ درصد بر بروز سوانح تاثیرگذار است، تصریح کرد: اهمیت مدیریت از ناوگان بیشتر است.

او با بیان این‌که هواپیما تنها موجودی در دنیا است که پوست می‌اندازد و هر روز تجهیزات آن‌ تغییر می‌کند، اظهار کرد: با مدیریت خوب ایرلاین و تعمیر و نگهداری و حتی انجام برخی عملیات‌ها می‌توان بر ناوگان کهنه هم مدیریت و آن‌ها را به روز کرد.

این کارشناس صنعت هوایی با بیان این‌که برخی هواپیماهای فرسوده از ناوگان هوایی خارج شدند، خاطرنشان کرد: استاندارد سن هواپیما در دنیا ۱۰ تا ۱۵ سال است اما در دنیا ایرلاین‌هایی هستند که از هواپیماهای قدیمی‌تر استفاده می‌کنند زیرا امکانات برای آنها فراهم بوده و قطعات به آنها می‌رسد.

بر اساس اعلام معاون وزیر راه و ترابری در راستای هدفمندسازی یارانه‌ها پیشنهاد بسته‌های سیاستی و حمایتی جهت نوسازی ناوگان بخش هوایی به زودی به صورت لایحه آماده و پس از تصویب در دولت به مجلس شورای اسلامی ارائه داده خواهد شد و مطمئنا در مجلس شورای اسلامی با یک نظر ویژه و بالاخص با کمک از صندوق توسعه ملی مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا توسعه حمل ونقل را در صنعت هوایی داشته باشیم.

 

 

    نظرات