تهران دارای بیشترین مدارس نیازمند بازسازی

تهران دارای بیشترین مدارس نیازمند بازسازی

http://www.bananews.ir/رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور مهمترین مطالبه آموزش و پرورش را کاهش مدارس غیر ایمن عنوان کرد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ سید مرتضی رئیسی صبح امروز در مراسم اجرای «طرح مدارس آماده» با بیان اینکه آموزش و پرورش کشور بزرگترین متولی توسعه آموزش به ۱۳ میلیون دانش آموز در کشور است گفت: آسیب پذیری قشر دانش آموزی از بلایای طبیعی بیشتر از سایر اقشار جامعه است.

وی با بیان اینکه ایمن سازی مدارس به عنوان یک مطالبه جهانی در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار دارد، گفت‌: بر اساس اعلام دفتر کاهش آسیب و بحران سازمان ملل در سال ۲۰۳۰ بایستی یک میلیون فضای آموزشی ایمن شوند.

رئیسی با بیان اینکه در کشورمان از سال ۸۵ با اهتمام مجلس قانونی در خصوص مقاوم سازی مدارس تصویب شد گفت: خوشبختانه با کمک خیرین و مردم توانستیم طرح ایمنی فیزیکی مدارس را اجرا کرده و بر همین اساس میزان مدارس غیر ایمن در کشور کاهش یافت.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه مولفه‌های زیادی در ایمنی مدارس نقش دارند گفت: فیزیک مدارس یکی از مولفه‌های مهم مدرسه ایمن است که نیازمند بودجه و اعتبارات است.

رئیسی افزود: تهران دارای بیشترین مدارس نیازمند بازسازی است. در تهران به دلیل قدمت مدارس و جمعیت زیاد دانش‌آموزی مدارس زود به مرحله استهلاک می‌رسند و باید با تزریق بودجه این مسئله حل و فصل شود.

وی با بیان اینکه با کمک دولت و خیرین شاهد افزایش دو برابری مدارس ایمن در کشور بوده‌ایم گفت: با این حال هنوز یک سوم مدارس کشور با استانداردهای ایمنی فاصله دارند.

وی افزود: اگر کوچکترین حادثه‌ای درمدرسه رخ دهد تمامی کشور تحت تاثیر قرار می‌گیرند. مهمترین مطالبه ما کاهش مدارس غیر ایمن است.

رئیسی با اشاره به اهمیت آموزش در بحث کاهش مدارس غیرایمن گفت: اگر فیزیک مدارس را بر اساس آخرین استانداردها بسازیم اما به آموزش بی توجهی شود باز هم باید منتظر حوادث مختلفی باشیم. چرا که آموزش بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه امروزه ۹۰ درصد منابع عمرانی آموزش و پرورش صرف ایمنی مدارس می‌شود گفت: با اینکه بالاترین نرخ مقاوم سازی مدارس را داریم، اما هنوز در برخی حوزه‌ها بخصوص آموزش عقب هستیم و امیدواریم با همکاری هلال احمر و شهرداری این مطالبه جهانی پاسخ دهیم.

 

ایسنا

    نظرات