طرح تصفیه خانه فاضلاب قم زودتر از موعد مقرر به پایان می رسد

طرح تصفیه خانه فاضلاب قم زودتر از موعد مقرر به پایان می رسد

http://www.bananews.ir/معاون منابع انسانی و بهبود مدیریت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به شرایط اقتصادی کشور و تاخیر در اجرای طرح ها گفت: طرح تصفیه خانه فاضلاب قم بر اساس برنامه پیش رفته و زودتر از موعد مقرر به پایان می رسد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ رضا گیاهی در بازدید از طرح تصفیه خانه فاضلاب قم به ارائه گزارشی در خصوص مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب در قم پرداخت و اظهار کرد: میزان پیشرفت این طرح که با بهره گیری از تسهیلات ۷۰ میلیون یورویی بانک توسعه اسلامی در حال ساخت است از ۹۷ درصد گذشته است.
وی با بیان اینکه تا کنون ۴۶ میلیارد تومان و ۷٫۹ یورو در این طرح هزینه شده است ابراز کرد: ظرفیت این تصفیه خانه ۲۵۰ هزار نفر با توان تولید ۱۵ میلیون مترمکعب پساب است که با بهره برداری از آن، ظرفیت تحت پوشش شبکه فاضلاب به ۴۸ درصد جمعیت شهر خواهد رسید.
رضا ویسه معاون هماهنگی و نظارت معاون اول رئیس جمهوری نیز در این بازدید که محسن بهشتی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم، سیدحسن رضوی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم، دلاوری مشاور استاندار و سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای و جمع دیگری از مسئولان حضور داشتند بر لزوم رفع موانع موجود بر سر راه این طرح تاکید کرد و خواستار تخصیص به موقع اعتبارات آن شد.
مدیر طرح شرکت زلال ایران که اجرای این طرح را بر عهده دارد نیز با اشاره به اینکه این طرح رکورددار احداث در کوتاه ترین زمان در کشور است گفت: هم اکنون در حال تست تجهیزات هستیم و در کمتر از یک ماه دیگر طرح به طور کامل آماده بهره برداری است.
عبدالله جعفری با اشاره به اینکه این تصفیه خانه جزو بهترین ها و به روزترین ها در سطح دنیاست اضافه کرد: با توجه به مشکلات ارزی و تحریم که با آن مواجه بودیم همه متصدیان این طرح با عشق و علاقه تلاش کردند تا این طرح به بهره برداری برسد.
وی همچنین تصفیه خانه فاضلاب را به اذعان کارشناسان جزو مدرن ترین تصفیه خانه های فاضلاب کشور دانست و گفت: نماینده بانک توسعه اسلامی در بازدید از این تصفیه خانه از آن به عنوان برترین طرح بانک توسعه اسلامی در منطقه خاورمیانه یاد کرد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم نیز در این بازدید با بیان اینکه این تصفیه خانه در تراز پیشرفته ترین تصفیه خانه های فاضلاب دنیا قرار دارد، گفت: یکی از ویژگی های بارز این تصفیه خانه تولید برق از لجن تولیدی است که می تواند ۷۰ درصد برق مورد نیاز تصفیه خانه را تامین کند.
عبدالحمید توکلی بینا اجرای ساخت مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب با ظرفیت ۲۵۰ هزار نفر، ۱۲ کیلومتر خط اصلی، ۶ کیلومتر خط انتقال و ۲۱۰ کیلومتر خط فرعی را از جمله اجزای این طرح بهره مند از تسهیلات بانک توسعه اسلامی اعلام کرد.
وی افزود: اکنون این تصفیه خانه بیش از ۹۷ درصد پیشرفت دارد، خطوط انتقال و اصلی۱۰۰ در صد اجرایی شده و ۸۵ کیلومتر نیز خطوط فرعی در مناطق ۲ و ۳ قم به اجرا رسیده است.
معاون هماهنگی و نظارت معاون اول رئیس جمهوری و جمعی از مسئولان از تصفیه خانه فاضلاب در دست احداث فاضلاب قم بازدید کردند و از نزدیک در جریان نحوه اجرا و میزان پیشرفت این طرح قرار گرفتند.

 

ایرنا

    نظرات