ساخت ۵ هزار خانه برای دهک‌های پایین در فاز اول مسکن اجتماعی

ساخت ۵ هزار خانه برای دهک‌های پایین در فاز اول مسکن اجتماعی

http://www.bananews.ir/وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به هدف گذاری ساخت هزاران مسکن اجتماعی گفت: این مسکن ها در ۵ مرحله و در هر مرحله ۵ هزار مسکن ساخته می شود.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir علی ربیعی، وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه صندوق مسکن کارگری با مشارکت کارگر و کارفرما و همکاری تعاونی ها بزودی هدف گذاری می‌شود گفت:هزینه های مسکن در کشاندن افراد به دهک های پایین بسیار موثر است. بنابراین ما سعی کردیم در سیاست های رفاهی به آن توجه کنیم .

وزیر تعاون،‌کار ور فاه اجتماعی به پیش نویس برنامه ششم توسعه اشاره و با بیان این که فقر آموزش در پایان این برنامه باید به صفر برسد، گفت: پیش بینی کردیم امکان تحصیل برای افرادی که در دبیرستان درس را رها می کنند فراهم شود .

وی افزود: امحای فقر خوراکی و افزایش امنیت اجتماعی را نیز در برنامه ششم لحاظ کرده ایم ؛ در این زمینه در یک سال گذشته برای حذف برخی یارانه بگیران پایگاه اطلاعاتی را قوی کرده ایم و به این ترتیب شناسایی افراد زیر خط فقر راحت تر شد و این شناسایی این امکان را به ما داد که با واقعی کردن هدفمندی یارانه ها فقر را کاهش دهیم .

وی با اشاره به آثار کاهش قیمت نفت گفت: با وجود اقتصاد مقاومتی توانستیم از تلاطم اقتصادی جلوگیری کنیم چرا که اقتصاد مقاومتی برنامه عزت جامعه و رویکردی برای ایجاد ثبات و امنیت است .

وی گفت: با توجه به شرایط کشور اگر از تورم مراقبت نمی کردیم تورم رشد را ابتر می کرد .مسکن برای دولت یک بحث اقتصادی صرف نیست .مسکن بخشی از سبک زندگی و نشان دهنده فرهنگ مردم است . مردم با داشتن مسکن احساس آرامش و نداشتن آن احساس عدم امنیت می کنند .

وی تاکید کرد: ۲۶ هزار تعاونی مسکن در کشور وجود دارد که ۳ میلیون نفر عضو دارد و ۱۴ هزار تعاونی موفق داشته ایم که پس از انجام وظایف خود از چرخه خارج شده اند .باید در این باره با وزارت مسکن وارد بحث شویم؛‌ همچنین در مورد وام های مسکن نیز باید با بانک مرکزی مذاکراتی داشته باشیم .همچنین باید با احیا حمایت های دستگاهی و استفاده از ظرفیت تعاونی ها در بافت های فرسوده این بخش از اقتصاد را پویاتر کنیم .تجربه نشان داده است که تعداد اعضای تعاونی های مسکن نباید خیلی زیاد باشد چرا که در این صورت تعداد پرو‍ژه‌ها زیاد می شود و طول مدت ساخت ساز افزایش می یابد.

 

تسنیم

    نظرات