ورود متخصصین به حوزه کاهش آلودگی هوا ضروری است

ورود متخصصین به حوزه کاهش آلودگی هوا ضروری است

http://www.bananews.ir/معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی شریف جزئیات و برنامه های چهارمین همایش ملی مدیریت آلودگی هوا و صدا را تشریح کرد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ قاسم میرعمادی با اشاره به اینکه دانشگاه شریف به مدت چهار سال پیاپی همایش ملی مدیریت آلودگی هوا و صدا را میزبانی می‌کند گفت: برای اولین بار سازمان حفاظت محیط زیست و دانشگاه علوم پزشکی امسال در کنار دانشگاه شریف در برگزاری این همایش قرار دارد تا اهمیت مقوله مدیریت آلودگی هوا و صدا پررنگ تر شود.

وی با بیان اینکه تحقیقات دانشگاهی در حوزه کاهش آلودگی هوا اهمیت ویژه‌ای دارد اظهار کرد: مقوله آلودگی بسیار پیچیده است و دانشگاه شریف سیاهه انتشار آلودگی هوای شهر تهران را تولید و ترکیب ذرات معلق تهران را شناسایی کرده است. امیدواریم که این مهم در مورد سایر کلانشهرها نیز انجام شود.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به اینکه مقوله آلودگی از سویی سلامت شهروندان را به مخاطره می‌اندازد و از سوی دیگر صدمات اقتصادی جبران ناپذیری دارد گفت: ورود متخصصین در این حوزه ضروری است. شهر تهران باید همگام جوامع جهانی در مسیر توسعه پایدار حرکت کند.

به گفته میرعمادی توجه به تغییر اقلیم، امنیت غذایی، حفاظت خاک، بهداشت، ایمنی، حمل و نقل و ... اموری لازم برای توسعه پایدار است که توجه و تمرکز به آن ضروری است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به اینکه در همایش امسال ۸۰ مقاله در معرض استفاده قرار می‌گیرد و ۶ کارگاه با حضور متخصصان بین المللی برگزار می‌شود، اظهار کرد: میزگرد آلودگی هوا و ارائه سه مقاله از جمله برنامه‌های همایش دو روزه مدیریت آلودگی هوا و صدا است.

چهارمین همایش ملی مدیریت آلودگی هوا و صدا امروز و روز آینده (۲۲ و ۲۳ دی) در سالن همایش‌ صدا و سیما با همکاری دانشگاه صنعتی شریف، شرکت کنترل کیفیت هوا، شهرداری تهران، سازمان حفاظت محیط زیست، دانشگاه علوم پزشکی برگزار میشود.

 

ایسنا

    نظرات