تکلیف ساختمان‌های نیمه‌کاره مشخص شد

تکلیف ساختمان‌های نیمه‌کاره مشخص شد

http://www.bananews.ir/رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران از تدوین لایحه‌ای درباره اخذ عوارض از ساختمان‌های نیمه‌کاره خبر داد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ اقبال شاکری در مورد املاک رها شده نهادها و سازمانها در پایتخت که موجبات ایجاد فضای بی دفاع شهری شده است، گفت: از نظر قانونی تمامی اتفاقاتی که در این مکانها رخ می دهد متوجه مالک اصلی است.

وی با بیان اینکه بند ۱۴ ماده ۵۵، نسبت به ورود شهرداری به این مقولات اختیاراتی را در نظر گرفته است، ادامه داد: باید بگوییم که این ماده قانونی، تقریبا عصای موسی قوانین شهری است چراکه اگر شهرداری بخواهد می تواند به عنوان مدعی العموم برای حمایت از شهروندان وارد شود.

شاکری با بیان اینکه ساختمان‌های رها شده موجب ایجاد فضای بی دفاع شهری می‌شود، در پاسخ به این سوال که چرا شهرداری از این ظرفیت قانونی بهره نمی‌گیرد؛ تصریح کرد: با این حال شهرداری باید پیش از اقدام از مراجع قضایی حکم دریافت کند و شاید روال طولانی این پروسه دلیلی باشد که شهرداری کمتر به ساماندهی ساختمان های نیمه کاره وارد می‌شود.

وی از تدوین لایحه‌ای درخصوص اخذ عوارض از ساختمان‌های نیمه‌کاره خبر داد و گفت: امیدواریم اخذ عوارض بهانه‌ای شود تا مالکان ساختمان‌های خود را تکمیل کنند.

شاکری با بیان اینکه آماری از تعداد ساختمان نیمه کاره نداریم، افزود: در مورد گودهای ناایمن چندی پیش سازمان نظام مهندسی با بررسی حدود ۴۰۰۰ گود، اعلام کرد که حدود۶۰ گود پرخطر و با اهمیت در پایتخت وجود دارد که باید هرچه سریعتر اقدامات پایدارسازی برای این گودها انجام گیرد.

رئیس کمیته عمران شورای شهرتهران مالکانی که ساختمان‌های خود را نیمه کاره رها کرده‌اند به مشابه آن است که پول خود را دور انداخته‌اند افزود: ساماندهی این ساختمان‌ها متولی مشخص ندارد و تنها به همت و دغدغه مدیران شهری بستگی دارد.

شاکری با بیان اینکه علاوه بر ساختمان‌های نیمه کاره، ساختمان‌های رها شده نیز در سطح شهر به وفور یافت می‌شود، گفت: وزارت علوم، بهداشت و آموزش و پرورش بیشترین ساختمان رها شده در پایتخت را دارند که هیچ کسی از آنها سراغی نمی‌گیرد و باید نسبت به تعیین تکلیف این مهم اقدام کنند چراکه فضاهای بی دفاعی را ایجاد کرده و زمینه بروز آسیب‌های مختلف می‌شود.

 

ایسنا

    نظرات