لزوم تملک سریع املاک فهیم آباد

لزوم تملک سریع املاک فهیم آباد

http://www.bananews.ir/عضو هیات رییسه شورای شهر تهران بر ضرورت به کارگیری نیروهای محلی و داوطلب در سراهای محله تاکید کرد و گفت: سراهای محله باید به مردم نزدیک و از جنس خود آنها باشند. وی در عین حال از سایر نهاد به ویژه نهادهای محلی خواست تا از سراهای محله حمایت و روابطشان را با آنها تقویت کنند.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ دکتر محسن پیرهادی در ادامه بازدیدهای خود از محلات تهران به محله علی آباد جنوبی منطقه ۱۶ رفت و با اهالی، اعضای شورایاری، هیئت امنا و مسئولین محلی دیدار کرد و در ابتدا وضعیت موجود و مشکلات محله در قالب گزارش‌های شورایاران و اعضای هیات امنای محله مورد توجه قرار گرفت.

تاروردی دبیر شورایاری محله علی آباد جنوبی،با اشاره به اهم برنامه های شورایاری دوره چهارم گفت: محله ما با مشکلات زیادی مواجه است که آنها را به ۲ بخش تقسیم کرده‌ایم؛ بخش اول مشکلاتی است که با تدبیر و درایت شهرداری قابل حل است و بخش دوم نیازمند حمایت شورای شهر و تخصیص بودجه است. همچنین گفت تملک الباقی املاک شهرک فهیم آباد تکمیل و احداث لوپ دسترسی محلی آزادگان غرب به شرق به بلوار دستواره، تکمیل و توسعه بوستان پهلوانان ، تجهیز ساختمان سرای محله و شورایاری و احداث سالن اجتماعات، جمع آوری دکل های فشار قوی موجود در حریم محله، احداث مجموعه های ورزشی و رفاهی و جمع آوری بازارچه ابریشم از جمله مشکلات مهم محله است.

همچنین آدینه، یکی از اعضای هیئت امنا این محله هم گفت: با توجه به کمبود فضاهای ورزشی و رفاهی زمینی حدود ۳۰۰۰ متر مربع با کاربری آموزشی به جمعه بازار و سه شنبه بازار تبدیل شده است و درخواست پیگیری و بهره برداری مناسب از این مجموعه را داریم.

به گفته وی تعامل مسئولان شهرداری ناحیه با مساجد بسیار ضعیف است و شهرداری ناحیه به مساجد محله کمکی نمی کند.

در نشست و دیدار پیرهادی با فعالان محلی، گودرزی نماینده آموزش هم به وضع بد مدارس موجود در محله اشاره کرد و گفت: برخی از مدارس با تعداد دانش آموز بالا به لحاظ امکانات اولیه بسیار ضعیف هستند و شرایط اقتصادی خانواده های دانش آموزان به گونه‌ای است که نمی توان انتظار کمک داشت وآموزش و پرورش و شهرداری باید کمک های نقدی و غیر نقدی خود را در این مدارس افزایش دهد.

پس از گزارش شورایاران و دیگر فعالان محلی، پیرهادی با بیان این مطلب که شورای شهر وشهرداری با ایجاد شورایاری و مدیریت محله وارد میدان شده است، گفت: ارگان ها و دستگاه های دولتی مانند سازمان تبلیغات، وزارت ارشاد، امورمساجد، اوقاف، ستاد مبارزه با مواد مخدر ، وزارت ورزش و جوانان، وظایف خود نسبت به محله ها را به طورکامل انجام نمی‌دهند و نسبت به معضلات و مشکلات حوزه های مربوط به خودشان هم پاسخگو نیستند و مردم بیشترمطالبات خودشان را از شهرداری دارند.

این عضو شورا در ادامه با بیان اینکه بسیاری از مسائل با مدیریت صحیح و حداقل بودجه حل می شود، گفت: مطالبات مردم به حق است و شهرداری فارغ ازاینکه دیگر سازمانها و نهادها در برخی از امور وظایفی دارند کامل انجام نمی دهند.

او افزود: باید تلاش کرد که شهر را بهتر اداره کنیم و نیاز ها مرتفع شود و برخی پروژه ها مانند خرید املاک فهیم آباد که نیمه کاره رها شده اند باید در بودجه دیده شوند و سریعا تملک و مردم از بلاتکلیفی خارج شوند.

او با اشاره به اینکه با برنامه ریزی دقیق سعی می کنیم حل مشکلات را سرعت دهیم گفت: تمام مسائل و مشکلات مطرح شده را با مسئولان مربوطه در شهرداری و سایر سازمان های مکاتبه می کنیم و پس از پیگیری، نتایج را به هیات امنا اعلام و تلاش می کنیم تا با پیگیری های جدی، موضوعات مطرح شده را برطرف کنیم.

رییس کمیته نظارت شورا شهر تهران، همچنین از شورایاری ها خواست تا رویکرد و جهت گیری مردمی شورایاری و نیز سراهای محله را حفظ کنند، او گفت: اگر شورایاری ها و نهادهای محلی از به جای نزدیک شدن به مردم به ساختار قدرت‌های بالایی نزدیک شوند و بیشتر در این مورد انگیزه داشته باشند در واقع از آنچه باید باشند فاصله گرفته و به ضد خودشان تبدیل شده‌اند.

پیرهادی افزود:یکی از اشتباهات در ارتباط با فعالیت سراهای محله این است که بعضا اینطور تصور می شود که اگر سراهای محله در همه محلات تهران راه اندازی و تجهیز شدند، کار تمام شده و مدیریت محلی راه افتاده است در حالی که ساخت و تجهیز سراهای محله قدم اول است و سازمان های مرتط با حوزه عملکردی سرای محله باید به ویژه در سالهای آغازین فعالیت این مجموعه ها از آنها حمایت کنند.

به گفته وی علاوه بر شهرداری تهران مجموعه سازمان‌های فرهنگی که حوزه عملکردی مرتبط با سراهای محله دارند باید به این مجموعه به چشم یک فرصت هم نگاه کنند چرا که سراهای محله در تهران در واقع شبکه ای هستند که در خرد‌ترین مقیاس امکان ارتباط با مردم و ورود به جوامع محلی را ممکن می‌کنند.

 

ایسنا

    نظرات