اهتمام دولت دهم به موضوع مسکن مهر مایه مباهات است

اهتمام دولت دهم به موضوع مسکن مهر مایه مباهات است

تهران - معاون وزیر نیرو گفت: اهتمام و شعار دولت‌های نهم و دهم به موضوع مسکن بوپژه مسکن مهر مایه مباهات و افتخار است.

به گزارش بنا نیوز به نقل از خبرگزاری جمهوری اسلامی ،'داود منظور' روز چهارشنبه در کارگاه 'هم اندیشی برای تسریع در فرآیند تامین اعتبارات و اجرای پروژه‌های خدمات و تاسیسات زیربنایی مسکن مهر' در وزارت نیرو، اظهار داشت: برخورداری از مسکن و اشتغال از حقوق اساسی تمام ایرانیان است لذا تا زمانی که این دو موضوع در کشور بطور مناسب حل نشود صحبت از رفاه معنای واقعی خود را نمی‌یابد.

وی تاکید کرد: مطابق اصل ۳۱ قانون اساسی داشتن مسکن متناسب با نیاز، حق هر خانواده ایرانی و دولت مکلف است با اولویت کارگران و روستاییان زمینه تامین مسکن برای مردم را فراهم سازد.

منظور ادامه داد: با وجود تلاش‌های گسترده و فراوان، مسکن همچنان دغدغه بسیاری از خانواده‌هاست و اهمیت طرح مسکن مهر در آن است که در پی احیای یکی از اصول مغفول مانده قانون اساسی است.

وی افزود: با وجود تدوین برنامه‌های هادی برای مسکن روستایی و پرداخت وام‌های کم بهره برای مسکن شهری باید اذعان داشت که تنها با پرداخت وام نمی‌توان مشکل مسکن را حل کرد.

منظور گفت: با ورود جدی وزارت مسکن به بحث تامین این کالا، هم اکنون کشور به کارگاه ساخت مسکن تبدیل شده است و ساخت مسکن در تمام شهرها، روستاها و نواحی شهری با جدیت انجام می‌شود که این امر فرصت ارزشمندی است و وزارت نیرو با افتخار در امر مسکن مهر مشارکت می‌کند.

معاون وزیر نیرو تاکید کرد: در بسیاری از پروژه‌های مسکن مهر، تامین آب و برق جلوتر از روند ساخت مسکن مهر در حال پیگیری و انجام است و امیدواریم این مورد تا پایان اجرای طرح مسکن مهر همچنان پیشگام باشد.

وی تصریح کرد احداث بیش از یک میلیون واحد مسکن مهر در یکسال کاری ضربتی و بزرگ است که در عین حال نیاز به اهتمام انقلابی دارد و لازم است تمام تلاش خود را صرف تامین آب و برق این واحدها کنیم.

معاون وزیر نیرو اظهار داشت: در برآوردهای اولیه بیش از یکهزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای تامین پروژه‌های مسکن مهر در نظر گرفته شد که در برآوردهای بعدی این میزان بیش از دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان ارزیابی شد، اما وزارت نیرو مصمم است تا با همان یکهزار و ۲۰۰ میلیارد تومان کار تامین آب و برق مسکن مهر را به سرانجام رساند.

وی گفت: همکاران وزارت نیرو در استان‌ها نباید نگران تامین اعتبارات باشند و اعتباراتی که تاکنون تامین شده تنها بخشی از مجموعه اعتبارات در نظر گرفته شده برای مسکن مهر است که مابقی آن در سال‌های آینده پرداخت خواهد شد.

منظور ادامه داد: در این راستا در بودجه سال‌جاری دو ردیف بودجه‌ای به‌مجموع ۱۰۸ میلیارد تومان اختصاص یافته و در میان استان‌ها توزیع شده است. همچنین بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان دیگر از محل بند ۹ قانون بودجه (حوادث غیرمترقبه و خشکسالی)توزیع شده که با اصرار وزارت نیرو بصورت استانی صورت پذیرفته است.

وی در پایان گفت: اعتباری افزون بر ۳۲۴ میلیارد تومان در اختیار وزارت مسکن و شهرسازی قرار دارد که وزیر مسکن بعنوان یارانه مسکن مهر این مبلغ را در سفرهای استانی و در جاهایی که دارای مشکل است توزیع می‌کند. تاکنون بیش از ۷۴ میلیارد تومان آن توزیع شده است.

معاون وزیر نیرو تاکید کرد: با تلاش وزارت مسکن و شهرسازی در صدد برطرف ساختن مشکل تامین اعتبار طرح‌های آب و برق مسکن مهر هستیم.

    نظرات