ساخت بیمارستان جنرال با گرایش سوختگی

ساخت بیمارستان جنرال با گرایش سوختگی

http://www.bananews.ir/رئیس کمیسیون سلامت،‌ محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، گفت:‌ به دلیل اصرار برای ساخت بیمارستان سوختگی با ۱۶۰ تخت، پس از بررسی فنی و ارائه تمهیدات برای آزاد سازی فضا در نهایت با ساخت بیمارستان جنرال با گرایش سوختگی و ۳۲ تخت موافقت شد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ رحمت اله حافظی با اشاره به اینکه مسئولان اوقاف تهران اصرار دارند که طبق نظر واقف بیمارستان وقف شده در محدوده خیابان ملک ساخته شود، اظهارکرد:‌ به همین دلیل نشست هایی برای بررسی جوانب فنی ساخت بیمارستان در طول یک هفته گذشته برگزار شد که در نهایت در جلسه امروز نتیجه این نشست ها، در جلسه ای با حضور مسئولان اوقاف تهران، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، سردار طلایی، شهردار منطقه ۷ و ۶ نفر به عنوان نمایندگان ساکنان محل ارائه شد.

وی با بیان اینکه با توجه به حساسیت مساله، درنشستی با رئیس دانشگاه علوم پزشکی وضعیت فنی بیمارستان بررسی شد،‌ گفت:‌ خروجی این نشست بر اساس استانداردهای وزارت بهداشت و تمهیدات پیش بینی شده، ساخت بیمارستان جنرال با گرایش سوختگی و ۳۲ تخت به جای بیمارستان تک تخصصی سوختگی با ۱۶۰ تخت است. البته برای ساخت این بیمارستان نیز باید آزادسازی‌هایی صورت گیرد.

رئیس کمیسیون سلامت،‌محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران همچنین تصریح کرد:‌ برای ساخت این بیمارستان باید واحدهای مسکونی در ضلع شرقی آزاد سازی شود. همچنین باید کوچه یاس در بخش جنوبی زمین مورد نظر برای ساخت بیمارستان از ۸ متر به ۱۶ متر افزایش یابد و در خیابان یوسفیان واقع در بخش غربی زمین نیز ۸ متر کنار گذر اختصاصی بیمارستان ایجاد شود.

حافظی با تاکید بر اینکه با اعمال این موارد ساخت بیمارستان ۳۲ تخت خوابی امکانپذیر است، اظهارکرد:‌ در نهایت قرار شد تا کمیته‌ای سه نفره با حضور اینجانب، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، مدیرکل منابع فیزیکی وزارت بهداشت و نماینده ساکنان محل تشکیل شود و این کمیته، استانداردها و مجوزهای لازم از دفتر منابع فیزیکی وزارت بهداشت را پیگیری کند تا استانداردهای لازم در ساخت این بیمارستان مبنی عمل واقع شود.

وی با اشاره به ابراز نگرانی ساکنان نسبت به تهدید گودبرداری بیمارستان ۳۲ تختخوابی برای واحدهای ضلع شرقی،‌ تصریح کرد:‌ برای رفع این نگرانی نیز قرار شد، شهردار منطقه ۷ مسئولیت رعایت استانداردهای گودبرداری را برعهده بگیرد و یکی از ساکنان محله نیز به نمایندگانی از محل نسبت به نظارت بر اجرای این استانداردها پیگیری کند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران همچنین تصریح کرد: اداره اوقاف تهران نیز باید مقدمات آزادسازی ۸ متر از فضاهای جنوبی و غربی را فراهم سازد. البته قرار شده نشست امروز با اعضای حاضر هر دو ماه یکبار به منظور ارائه گزارشات از روند کار تشکیل شود.

 

ایسنا

    نظرات