پیش‌بینی بارش شدید باران فردا در ۶ استان

پیش‌بینی بارش شدید باران فردا در ۶ استان

http://www.bananews.ir/مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به تداوم فعالیت سامانه بارشی کشور، وضعیت بارش روز آینده را تشریح کرد و گفت: بارش‌ها روز دوشنبه در شمال بوشهر، غرب فارس، شرق خوزستان، شمال خراسان رضوی، اردبیل و گیلان شدت خواهد داشت.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ احد وظیفه افزود: بر اساس تحلیل داده‌ها و الگوهای پیش‌یابی هواشناسی، امروز سامانه بارشی در نیمه غربی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز فعال بوده، سبب بارش باران و برف، گاهی وزش باد، در مناطق جنوبی رعد و برق و در مناطق مستعد تگرگ خواهد شد که بتدریج گستره بارش‌ها شمال شرق و برخی مناطق مرکزی و جنوب کشور را نیز فرا می‌گیرد.

وی با بیان اینکه روز دوشنبه ۵ بهمن، بارش‌ها در دامنه‌های زاگرس، برخی مناطق جنوب، نواحی مرکزی، سواحل دریای خزر، شمال شرق به صورت پراکنده در شمال غرب، غرب، شرق و دامنه‌های البرز ادامه خواهد داشت، اظهارکرد: از بعدازظهر دوشنبه در جنوب غرب و جنوب کشور از ناپایداری کاسته می‌شود و با نفوذ جریان‌های شمالی بر مقدار بارش‌ها در سواحل دریای خزر افزوده می‌شود و دریای خزر مواج خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه در روز سه‌شنبه ۶ بهمن، بارش‌ها در سواحل دریای خزر، شمال غرب، ارتفاعات البرز و شمال شرق و برخی مناطق غرب کشور ادامه خواهد داشت، گفت: در این روز هوای سرد نیمه غربی و نیمه شمالی کشور را فرا می‌گیرد.

وی افزود: امروز (یکشنبه) بارش‌ها در جنوب کردستان، کرمانشاه، لرستان، شمال و شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و روز دوشنبه در شمال بوشهر، غرب فارس، شرق خوزستان، شمال خراسان رضوی، اردبیل و گیلان شدت خواهد داشت.

به گفته وظیفه،آسمان تهران در روز دوشنبه، نیمه ابری، در بعضی ساعات بارش پراکنده، گاهی رعد و برق، در ارتفاعات بارش برف با حداکثر و حداقل دمای ۱۲ و ۴ درجه سانتیگراد و در روز سه‌شنبه، نیمه ابری، همراه با وزش باد، اوایل شب ابری همراه با بارش پراکنده با حداکثر و حداقل دمای ۷ و ۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

 

ایسنا

    نظرات