نمازخانه‌های مدارس نوسازی و تجهیز می‌شوند

نمازخانه‌های مدارس نوسازی و تجهیز می‌شوند

http://www.bananews.ir/وزیر آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر در ۵۵ هزار و ۵۰۰ مدرسه اقامه‌ نماز جماعت با همکاری ۱۹هزار و ۵۰۰ روحانی و ۳۶هزار همکار فرهنگی نماز جماعت برپا می‌شود.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ علی اصغر فانی در بیست و چهارمین اجلاس سراسری نماز که در دانشگاه بین‌المللی قزوین در حال برگزاری است، اظهارکرد: وزارت آموزش و پرورش سندی تحت عنوان سند تحول نظام آموزش و پرورش از سال ۸۲ تا ۹۱ تدوین کرده است که به تصویب شورای‌عالی انقلاب رسیده است این سند مبنای برنامه ششم قرارگرفته است و بر ۶ بخش تربیتی تاکید دارد.

وی افزود: تربیت اعتقادی و اخلاقی یکی از مواردی است که باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد همچنین تربیت علمی و فناورانه، تربیت بدنی و جسمانی، تربیت هنری و زیبا شناختی، تربیت سیاسی و اجتماعی و تربیت حرفه‌ای و اقتصادی مواردی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: نماز موثرترین و اساسی‌ترین عنصر در تربیت اعتقادی است، باتوجه به این که نماز ستون دین است در بحث تربیت اعتقادی و اخلاقی دانش آموزان باید در امر نماز بیشتر تاکید شود.

وی خاطرنشان کرد: دانش آموزان معمولا از سنین ۶ تا ۱۸سال هستند که این سنین مناسب‌ترین زمان برای تربیت است مواردی که در این سن می‌آموزند در رفتار آن‌ها نهادینه می‌شود.

فانی تصریح کرد: آموزش و پرورش ۴میلیون مخاطب مستقیم دارد که در این میان یک میلیون معلم، سیزده میلیون دانش آموز و بقیه اولیای دانش آموزان هستند که با توجه به جامعه پذیری مخاطبان آموزش و پرورش با تربیت اعتقادی دانش آموزان می‌توانند اقامه‌ی نماز را نهادینه کرد و در این میان به یک جهش رسید.

وی افزود: ما معتقدیم که هرچه در آموزش و پرورش برای اقامه‌ی نماز تلاش شود اقامه‌ی نماز در دانش آموزان ماندگار و پایدارتر می‌شود و آموزش‌هایی که در مدارس به آن‌ها پرداخته می‌شود نسبت به آموزش‌هایی که در ادارات برگزار می‌شود تاثیرگذارتر است.

وزیر آموزش وپرورش خاطرنشان کرد: طرح جامع تقویت و تعمیق اقامه‌ی نماز به تصویب شورای‌عالی رسیده است و در حال اجرا است؛ اجرای طرح مبین از تابستان سال جاری به منظور نهادینه کردن نماز در مدارس صورت می‌گیرد که در این طرح مدیران و معلمان مدرسه موظف به شرکت در نماز مدارس هستند که تاکنون ۵هزار نفر از مدیران مدارس مقطع متوسطه‌ اول در این زمینه آموزش دیده‌اند.

فانی یادآور شد: طرح "مبین" در استان‌های تهران، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، قم و مرکزی برگزار شده است که بسیار تاثیرگذار بوده و در همین راستا در ادامه‌ این طرح مدیران دوره‌ متوسطه‌ اول و دوم و ابتدایی و ائمه‌ جماعات مدارس مورد آموزش قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از مواردی‌که در زمینه‌ نماز در مدارس صورت می‌گیرد زنگ نماز است که به مدت ۳۰ دقیقه در مدارس اجرا می‌شود، همچنین طرح نوسازی و تجهیز نمازخانه‌های مدارس نیز در دست اجراست.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: تجلیل از ائمه‌ جماعات مدارس موفق، پس از وقفه‌ ۴ ساله در کشور اجرا شد که امیدواریم با این طرح با انتقال تجربیات موفق در جهت ترویج فرهنگ نماز در مدارس عمل شود.

وی تاکید کرد: ۵ میلیون از ۷ میلیون دانش‌آموز مقطع ابتدایی کشور آموزش نماز را دیدند که کار بسیار مفیدی بوده است، همچنین در جشن تکلیف نیز یک میلیون و ۶۰۰ هزار دانش آموز مقطع ابتدایی و دوره‌ متوسطه‌ اول آموزش دیدند.

فانی گفت: دانش آموزان با هدف ترویج فرهنگ نماز و تقویت روحیه‌ اقامه نماز آموزش دیده‌اند، همچنین هر هفته ۳۰۰ هزار دانش آموز در نماز جماعت محل یا نماز جمعه شرکت می‌کنند.

وزیر آموزش و پرورش در پایان اظهار کرد: با توجه به اهمیت نماز و مخاطبان بالای آموزش و پرورش نیاز به همکاری دستگاه‌ها و مساعدت خیران و آحاد جامعه داریم.

 

ایسنا

    نظرات