پیام ابتکار به جشنواره پوستر و عکس نفس‌های شهر

پیام ابتکار به جشنواره پوستر و عکس نفس‌های شهر

http://www.bananews.ir/معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست طی پیامی به جشنواره پوستر و عکس نفس‌های شهر، این جشنواره را موجب ایجاد فضایی صمیمانه و تعاملی میان گروه‌های مختلف هنرمندان، فعالان اجتماعی، اعضای تشکل های غیردولتی و اصحاب رسانه دانست و گشایش پنجره‌ای پرنور در عرصه تحول فرهنگی عنوان کرد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ در پیام معصومه ابتکار به جشنواره پوستر و عکس نفس های شهر آمده است:

«نقش و جایگاه "هنر" در انتقال مفاهیم و اصلاح فرهنگ جوامع، بی بدیل و از مولفه‌های موثر بر افکار و رفتار بشر بوده و در حوزه فرهنگ‌سازی برای حفاظت از محیط زیست نیز نفوذی غیرقابل انکار دارد. به علاوه، زبان گویای هنر در جریان‌سازی اجتماعی که نیاز کنونی برای نجات کره مسکون است برجسته و موثر به شمار آمده و توان بهره گیری از ظرفیت مردمی برای حراست از طبیعت را با خود دارد.

بر اساس گزارش سایت اطلاع رسانی محیط زیست استان تهران، در این حال، شکل‌گیری جشنواره‌های تخصصی محیط زیست که منجر به ایجاد فضایی صمیمانه و تعاملی میان گروه‌های مختلف مانند هنرمندان، فعالان اجتماعی، اعضای تشکل‌های غیردولتی و اصحاب رسانه می‌شود، گشایش پنجره‌ای پرنور در عرصه تحول فرهنگی است.

"جشنواره پوستر و عکس نفس های شهر" از جمله این جشنواره‌ها بوده که اکنون پس از دو سال تلاش دولت یازدهم برای کاهش آلاینده‌ها در هوای کلان شهرهای کشور برگزار می‌شود. طی این مدت با همکاری دستگاه‌های مختلف اقداماتی مانند حذف یا کاهش شاخص‌های بسیار خطرناک همچون بنزن و آروماتیک‌ها از بنزین توزیعی کشور و یا افزایش میزان مصرف گاز به جای مازوت در پالایشگاه‌ها صورت گرفته است. چنانچه اکنون مشکل موجود در شاخص‌های هوا ذرات کمتر از ۲٫۵ میکرون ناشی از احتراق ناقص سوخت در خودروها، فعالیت صنایع و گرد و غبار است. بی تردید اجرای کامل برنامه ۱۵ ساله کاهش آلودگی هوا که سال‌ها متوقف شد، از اهمیت بسیار برخوردار بوده و امید است بخش فرهنگی آن با اجرای برنامه‌هایی مانند جشنواره نفس‌های شهر تقویت شود.

از تلاش همه دست اندرکاران این جشنواره و شرکت کنندگان عزیز قدردانی می کنم.»

 

ایسنا

    نظرات