جزییات خرید هواپیما از ایرباس

جزییات خرید هواپیما از ایرباس

http://www.bananews.ir/پس از امضای قرارداد جدید خودروسازان ایرانی با پژو سیتروئن در فرانسه و امضای ۴ سند همکاری در زمینه حمل و نقل ریلی، قرار است قرارداد برای خرید هواپیما از ایرباس نیز منعقد شود.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ قرارداد خرید هواپیما از ایرباس امروز و همزمان با سفر رییس جمهور به فرانسه نهایی شده و امضا می شود.

بر این اساس شرکت هواپیماسازی ایرباس متعهد شده در سریع ترین زمان هواپیماها را در اختیار ایران قرار دهد و گفته می شود خرید هواپیماها به صورت اجاره به شرط تملیک است که کشورمان متعهد می شود در مدت ۱۰ سال پول هواپیماها را پرداخت کند.

 تعداد این هواپیماها بیش از ۱۰۰ فروند است که ایرباس باید تا ۴ سال همه هواپیماها را در اختیار ایران قرار دهد.

بر این اساس انواع هواپیماهای غول پیکر و سبک در قرارداد وجود دارد.

وزیر راه و شهرسازی پیش از این با اشاره به نهایی شدن قرار‌داد خرید ۱۱۴ فروند ایرباس در آینده نزدیک عنوان کرده بود: این قرار‌داد که در روزهای آینده به شکلی قطعی نهایی خواهد شد، به خرید هواپیماهای مسافرتی نوساز اختصاص پیدا می‌کند که امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در طول ماه‌های آینده طبق شرایط ممکن تمام آنها وارد ایران شوند.

آخوندی اضافه کرد: با توجه به ساختار صنعت هوانوردی ایران کشور ما پروازهای کوتاه‌برد گسترده‌ای در مرزهای داخلی و میانبرد و با مسافت زیاد در کشورهای خارجی دارد. با توجه به این‌که تعداد زیادی از ایرانیان در مناطق مختلف دنیا ساکن هستند قطعا ما نیاز خواهیم داشت که ناوگان هوایی خود را نسبت به این نیازها تقویت کنیم.

قرارداد با پژو سیتروئن امروز پس از مراسم استقبال رسمی از حجت الاسلام و المسلمین روحانی در جمع تاجران ایرانی - فرانسوی امضا شد.

در این قرارداد سه نوع خودروی ۲۰۸، ۲۰۰۸ و ۳۰۱ قرار دارد که قرار است ۲ شرکت در ایران (سایپا و ایران خودرو) شرکتی با نام جدید را با سهم هرکدام پنجاه درصد تاسیس کنند و ۳۰ درصد محصولات را صادر و بقیه در بازار ایران به فروش برسد.

تولید خودرو براساس این قرارداد از اردیبهشت ۹۶ اغاز می شود که در سال این شرکت جدید ۲۰۰ هزار خودرو تولید و روانه بازار خواهد کرد.

سهم سرمایه گذاری هر شرکت در این قرارداد ۴۰۰ میلیون یورو مشخص و نهایی شده است.

 

ایسنا

    نظرات