پرداخت وام بلاعوض برای تامین مسکن معلولان

پرداخت وام بلاعوض برای تامین مسکن معلولان

http://www.bananews.ir/رئیس بنیاد مسکن با اشاره به همکاری با بنیاد مستضعفان و بهزیستی برای تامین مسکن خانوارهای دارای دو معلول از طریق پرداخت وام بلاعوض گفت: معاون امور ساختمان وزیر راه به‌دنبال دائمی کردن طرح جامع مسکن است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ علیرضا تابش در پاسخ به این پرسش که جلسات درباره مسکن اجتماعی با وزارت راه و شهرسازی به کجا رسید، اظهار کرد: جلساتی که با وزارت راه و شهرسازی داشته‌ایم در رابطه با طرح جامع مسکن بوده است. طرح جامع مسکن روستایی را تهیه کرده‌ایم و قرار است معاون امور ساختمان و مسکن وزیر راه و شهرسازی جلساتی را برای دائمی کردن طرح جامع مسکن تشکیل دهد.

وی یادآور شد:‌علاوه بر این جلساتی بین بهزیستی، بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن جدا از بحث مسکن اجتماعی تشکیل شده است.

رئیس بنیاد مسکن ادامه داد: بر این اساس برای مسکن خانوارهای دارای دو معلول بالاتر هم بنیاد مسکن وام بلاعوض می‌دهد هم بنیاد مستضعفان و هم بهزیستی حمایت می‌کند.

 اواسط مردادماه امسال رئیس بنیاد مسکن انقلاب از امضای تفاهمنامه ساخت ۲۰ هزار مسکن حمایتی با کمیته امداد خبر داده و درباره مسکن اجتماعی به تسنیم گفته بود:‌ «اعتباری در اختیار بنیاد برای مسکن اجتماعی قرار نگرفته است و صرفا از طریق اعتبار حساب ۱۰۰ تفاهمنامه‌هایی را با بنیاد و بهزیستی تفاهم می‌کنیم که حدود ۶۸۰۰ واحد برای معلولان ساخته شود. تفاهمنامه‌ای نیز با بنیاد برکت و مناطق آزاد حدود ۸۰۰۰ واحد برای معلولان ساخته خواهد شد. همچنین در حال تدوین تفاهمنامه با کمیته امداد هستیم تا بتوانیم حدود ۲۰ هزار واحد ساخته خواهد شد.»

 

تسنیم

    نظرات