قرارداد با ایرباس خرید هواپیماهای سوخو را منتفی نکرده است

قرارداد با ایرباس خرید هواپیماهای سوخو را منتفی نکرده است

http://www.bananews.ir/پایگاه روسی اسپوتنیک به نقل از یک مقام سازمان هواپیمایی کشوری ایران اعلام کرد ایران به رغم امضای قرارداد با شرکت ایرباس برای خرید ۱۱۸ فروند هواپیما همچنان علاقمند به خرید هواپیماهای سوپرجت ۱۰۰ شرکت سوخو از روسیه است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ یکی از مدیران ارشد سازمان هواپیمایی کشوری ایران در مصاحبه با اسپوتنیک نیور گفت، ایران به رغم امضای قراردادی جدید با شرکت ایرباس برای خرید ۱۱۸ فروند هواپیما به ارزش ۲۵ میلیارد دلار، همچنان علاقمند به توافق با شرکت سوخوی روسیه برای خرید سوپرجت های ۱۰۰ مسافربری از این شرکت است.

وی تاکید کرد قرارداد ۲۵ میلیارد دلاری بین دولت ایران و شرکت ایرباس فرانسه بابت خرید ۱۱۸ فروند هواپیما تاثیری بر علاقمندی دیرینه تهران برای خرید سوپرجت های سوخوی ۱۰۰ روسی نمی گذارد.

نماینده ارشد سازمان هواپیمایی کشوری ایران گفت: «من فکر می کنم ما خیلی زود شاهد (خرید هواپیماهای سوپرجت ۱۰۰ سوخو) خواهیم بود. ۲ تا ۳ شرکت ایرانی علاقمند به خرید از سوخو هستند و از مزیت های این شرکت روسی آگاهی دارند.»

روابط دیرینه و اعتماد موجود بین دو کشور ایران و روسیه، تهران را مطمئن می سازد که خرید جت های مسافربری سوخو قراردادی خوب برای شرکت های ایرانی خواهد بود. در گذشته، ایران از هواپیماهای توپولوف تو-۱۵۴ ساخت روسیه استفاده می کرد که جت هایی قابل اعتماد و با کیفیت بالا تلقی می شدند.

این مقام ایرانی همچنین گفت با توجه به ترکیب بی نقص بین کلاس موتور سوپرجت ۱۰۰ و تعداد مسافرانی که این هواپیما می تواند حمل کند، تقاضای بالایی برای سوپرجت ۱۰۰ در ایران به خصوص برای پروازهای داخلی وجود دارد. به بیان دیگر، از نقطه نظر تجاری، شرکت های ایرانی در صورت استفاده از هواپیماهای سوخو در پروازهای داخلی منتفع خواهند شد.

در اولین مراحل همکاری ها، شرکت های ایرانی احتمالا ابتدا سوپرجت هایی را از شرکت سوخو اجاره خواهند کرد تا ببینند که عملکرد این هواپیماها در ایران چگونه است.

این مقام ایرانی در ادامه گفت: «ایرلاین های ما تمایل دارند برخی از هواپیماهای سوخو را اجاره کنند تا ببینند این هواپیماها در ایران چگونه کار می کنند.»

وی افزود، همکاری های ایران و روسیه در زمینه هوانوردی کشوری پایه ای برای همکاری های استراتژیک آینده بین دو کشور خواهد بود.

هواپیمای سوپرجت ۱۰۰ سوخو، یک جت ۲ موتوره منطقه ای با ۸ صندلی وی آی پی و ۱۰۸ صندلی عادی است که توسط شرکت سوخو و با همکاری چند شریک خارجی ساخته شده است. بهترین عملکرد سوپرجت ۱۰۰ برای پروازهای با برد متوسط است، زیرا این نوع هواپیماها بسته به مدل های مختلف حداکثر می توانند مسافتی بین ۳ هزار تا ۴۵۰۰ کیلومتر را طی کنند.

 

تسنیم

    نظرات