آب تهران کاملا سالم است

آب تهران کاملا سالم است

http://www.bananews.ir/وزیر نیرو گفت: با به مدار آمدن تصفیه خانه هفتم که آب سد ماملو را تصفیه و با خط انتقال به جنوب تهران منتقل می‌کند مشکل سلامت آب نداریم و آب تهران کاملا سالم است و مردم با اطمینان می‌توانند از آب شرب شهری استفاده کنند.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ چیت چیان، وزیر نیرو با بیان اینکه آب تهران هیچ مشکلی از نظر بهداشتی ندارد، اظهار کرد: این اطمینان را به مردم تهران می‌دهیم که بدون هیچ نگرانی از آب شیر استفاده کنند چراکه آب شرب تهران کاملا سالم و بهداشتی است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا کشور برای تامین آب دچار مشکل است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه امسال به برکت بارش های خوبی که در همه کشور بوده در حال حاضر شرایط خوبی داریم اما این شرایط خوب به معنای این نیست که از مدیریت مصرف بی نیاز شده ایم.

چیت چیان با اشاره به شرایط جغرافیایی کشور،تصریح کرد: باتوجه به اینکه ایران در یک منطقه خشک و نیمه خشک قرار گرفته است لذا ما همواره باید مدیریت مصرف و صرفه جویی در آب را جزء ارکان اصلی زندگی خود به حساب آوریم.

وزیر نیرو با بیان اینکه مدیریت مصرف آب یک وظیفه شرعی و ملی است، گفت: ما هیچ وقت بی نیاز از این موضوع نیستیم و همیشه باید مدیریت مصرف را باتوجه به شرایط و وضعیت کشور مد نظر قرار دهیم.

پیشتر نیز محمدمهدی فیض آبادی رییس انجمن میکروب‌شناسی ایران ضمن تاکید بر سلامت آب شرب تهران، گفت: فضاسازی‌هایی که در خصوص ناسالم بودن آب تهران صورت می‌گیرد، درست نیست.

به گفته وی ۴۲ آزمایشگاه اداره آب و فاضلاب به طور مرتب سلامت آب را در شهر تهران کنترل می‌کنند لذا از دیدگاه میکروب شناسی، آب آشامیدنی تهران تایید می‌شود و مشکلی ندارد و باید گفت که فضاسازی‌هایی نیز که در خصوص ناسالم بودن آب تهران صورت می‌گیرد، درست نیست.

 

ایسنا

    نظرات