کمبود اعتبار برای بیابان‌زدایی در خراسان‌شمالی

کمبود اعتبار برای بیابان‌زدایی در خراسان‌شمالی

http://www.bananews.ir/مسئول امور بیابان اداره کل منابع‌ طبیعی و آبخیزداری خراسان‌شمالی گفت: یک کانون بحرانی در بیابان‌های استان وجود دارد و مساحت این کانون ۴۰۰۰ هکتار است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ احمد یزدانی با اشاره به کمبود اعتبارات در حوزه بیابان افزود: با اعتبارات موجود سال‌ها طول می‌کشد که شدت آن کانون را بتوان کنترل کرد بنابراین سرعت تشدید کانون‌های بحرانی بیش از فعالیت‌های این اداره کل در جهت کاهش کانون بیابانی است. تاکنون فقط ۱۰ درصد از طرح‌های بیابان زدایی در استان اجرا شده است.

یزدانی با اشاره به اینکه اعتبارات اختصاص یافته به بخش بیابان کفاف اجرای طرح‌های بیابان‌زدایی را نمی‌دهد، اظهار کرد: مساحت بخش بیابانی استان ۱۸۳ هزار هکتار است اما تاکنون فقط در ۲۰ هزار هکتار طرح بیابان زدایی اجرا شده است. در حال حاضر برای ۱۵۰ هزار هکتار از بیابان‌های استان طرح بیابان زدایی تهیه شده که اجرای تمامی آن نیازمند اختصاص اعتبار است.

این مقام مسئول گفت: برای این منظور طی سال جاری ۵۸۰ میلیون تومان اعتبار استانی و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار ملی در نظر گرفته شده است که ۶۰ درصد اعتبارات ملی اختصاص یافته و در بخش استانی نیز هنوز اعتباری تخصیص نیافته است.

وی با اشاره به اینکه بیابان‌های استان شرایط حادی ندارند، تصریح کرد: بیشترین دغدغه موجود، نسبت بیابان‌زایی خاموش در اراضی کشاورزی رها شده است.

 

ایسنا

    نظرات