اعلام جزئیات فروش مسکن مهر بدون متقاضی در هفته آینده

اعلام جزئیات فروش مسکن مهر بدون متقاضی در هفته آینده

http://www.bananews.ir/قائم‌مقام وزیر راه‌ و شهرسازی در طرح مسکن مهر با بیان اینکه تا پایان هفته آینده جزئیات فروش واحدهای بدون متقاضی مسکن مهر اعلام می‌شود، گفت: مشکلات مسکن مهر معلولان هشتگرد و اعلام خبری مبنی بر کلاهبرداری، در حال پیگیری است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir احمد اصغری مهرآبادی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پیگیری‌ها درباره کلاهبرداری از مسکن مهر معلولان هشتگرد به کجا رسید، اظهار کرد: با جدیت پیگیر این قضیه هستیم و بخشی از پروژه به دو قسمت تبدیل شده و در حال انجام است. وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، وزارت راه‌وشهرسازی و شرکت عمران پیگیر مشکلات این پروژه هستند.

وی همچنین در رابطه با انتقاد عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی درباره مسکن مهر و بیان این مساله که مسکن مهر نوعی بساز و بفروش دولتی است، گفت: مسکن مهر نه‌تنها هیچ سودی برای دولت ندارد بلکه ضرر هم دارد. مثلا در پروژه کوزو یا کل پروژه پردیس دولت نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه کرد که اجازه ندادیم هیچ پولی از مردم بگیرند.

قائم‌مقام وزیر راه‌وشهرسازی در طرح مسکن مهر افزود: پروژه مال مردم است و توسط مردم ساخته می‌شود و حتی پول به حساب خود مردم ریخته می‌شود ولی ما متناسب با پیشرفت فیزیکی اجازه ساخت می‌دهیم.

مهرآبادی در پاسخ به این سوال که چقدر مسکن مهر بدون خدمات در کشور وجود دارد، گفت: ما به هیچ کس اجازه افتتاح پروژه بدون خدمات را نمی‌دهیم. در هفته دولت ۱۹۰ هزار واحد از طریق استان‌ها برای افتتاح اعلام شد ولی من اعلام کردم اصراری نیست که پروژه بدون خدمات را افتتاح کنیم لذا افتتاح حدود ۵۰ هزار واحد را کاهش دادیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مطمئناً تا پایان سال آینده پرونده مسکن مهر بسته می‌شود یا خیر، گفت: هدف این است که مسکن مهر تا پایان سال ۹۵ به اتمام برسد البته برنامه‌ها همیشه به طور کامل محقق نمی‌شوند ولی نمی‌توان بدون برنامه کار کرد. لذا احتمال زیاد بیش از ۹۵ درصد مسکن مهر تا پایان سال ۹۵ تمام می‌شود و ممکن است بعضی از پروژه‌ها مثل پردیس در این زمان به اتمام نرسد.

قائم‌مقام وزیر راه‌وشهرسازی در طرح مسکن مهر یادآور شد: از ابتدای طرح مسکن مهر در سال ۱۳۸۶ آغاز شد، دو میلیون و ۲۲۰ هزار واحد با بانک‌های عامل قراردادهای مشارکت امضا کردند که از این تعداد تا به امروز یک میلیون و ۸۶۵ هزار به اتمام رسیده و حدود ۳۵۰ هزار واحد در مراحل مختلف ساخت قرار دارد. از این تعداد ۲۰۵ هزار واحد در مرحله نازک‌کاری، ۹۵ هزار واحد در مرحله سفت‌کاری و مابقی در مرحله اسکلت و ساخت هستند که امیدواریم تا پایان سال ۱۳۹۵ پروژه مسکن مهر به اتمام برسد.

مهرآبادی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون که ۲۸ ماه از عمر دولت تدبیر و امید می‌گذرد ۶۲۵ هزار واحد را افتتاح کردیم. ۱۵۰ هزار واحد برای دهه فجر آماده افتتاح است که تا به امروز ۴۵ هزار واحد افتتاح شده و بدین ترتیب تا پایان سال تعداد پروژه‌های افتتاح شده مسکن مهر توسط دولت یازدهم از ۷۰۰ هزار واحد می‌گذرد.

وی تاکید کرد: اگر بعد خانوار را در نظر بگیریم در دولت یازدهم دو و نیم میلیون نفر را در مساکن مهر ساکن کرده‌ایم که این جمعیت از خیلی از استان‌های کشور بیشتر است و این عظمت کار را علی‌رغم دشواری‌ها و تنگناهای مالی‌ای که داشتیم نشان می‌دهد.

قائم‌مقام وزیر راه‌وشهرسازی در طرح مسکن مهر واحدهای فاقد متقاضی مسکن مهر را ۷۵ هزار واحد عنوان کرد و گفت: این عدد در تیرماه سال جاری ۸۸ هزار و ۵۰۰ واحد بود که با برطرف کردن بخشی از مشکلات به ۷۵ هزار واحد رسیدیم.

مهرآبادی بیشترین تعداد واحدهای بدون متقاضی را در ۵ استان کشور دانست و گفت: ۴۵ هزار واحد متقاضی در ۵ استان قرار دارند حال آنکه در ۷ استان اصلا واحد بدون متقاضی نداریم و در ۱۰ استان کمتر از ۱۰۰۰ واحد بدون متقاضی وجود دارد.

وی تصریح کرد: ۱۵۰ هزار واحد مسکن مهر آب ندارند، ۱۵۰ هزار واحد فاقد برق هستند و ۲۰۸ واحد مشکل فاضلاب دارند که آقای جهانگیری، معاون رئیس‌جمهور ۵۰۰ میلیارد تومان در اختیار وزارت نیرو برای خدمات زیربنایی مسکن مهر قرار دادند.

قائم‌مقام وزیر راه‌وشهرسازی در طرح مسکن مهر درخصوص شرایط فروش واحدهای بدون متقاضی مسکن مهر گفت: چهار شرط تعهد، پنج سال اقامت در شهر مورد نظر، نداشتن ملک شخصی از ابتدای سال و نداشتن مسکن دولتی از شروط ثبت‌نام است و جزئیات فروش را تا پایان هفته آینده به استان‌ها اعلام می‌کنیم.

 

ایسنا

    نظرات