' لزوم صدور پروانه رایگان برای واحدهای فرسوده

' لزوم صدور پروانه رایگان برای واحدهای فرسوده

وزیر مسکن و شهرسازی با اشاره به برخی انتقادات از پروسه نوسازی بافتهای فرسوده در کرج گفت: شهرداری ها باید برای واحدهای فرسوده پروانه رایگان ساخت صادر کنند.

به گزارش بنا نیوز به نقل از خبرگزاری اقتصادی ایران، علی نیکزاد وزیر مسکن و شهرسازی، اظهار داشت: تمام مالکان واحدهای فرسوده شهرستان کرج باید بتوانند بدون محدودیت و سهیمه بندی از وامهای یارانه ای نوسازی بافتهای فرسوده بهره مند شوند.

وزیر مسکن بیان داشت: اگر دولت بخواهد به تنهایی بافتهای فرسوده را نوسازی کند صد سال طول می کشد اما با حمایت و مدیریت، این پروسه شاهد دگرگونی در پروسه نوسازی بافتهای فرسوده خواهیم بود.

نیکزاد اضافه کرد: یکی از مسائل نوسازی بافتهای فرسوده پروانه ساخت است که شهرداری ها وظیفه دارند آن را به صورت رایگان صادر کنند و دولت هم برای هر واحد مبلغ ۲۰ میلیون تومان تسهیلات با سود ۱۲ درصد اختصاص داده است.

وی ادامه داد: توجه داشته باشید که در شهر تهران در شش ماهه نخست سال ۸۹ به نسبت شش ماهه نخست سال ۸۸ شاهد رشد ۸۵ درصدی صدور پروانه ساخت بوده ایم که نشان از تندی آهنگ نوسازی است.

وزیر مسکن و شهرسازی همچنین در خصوص طرح تفصیلی کرج که مشکلات بسیاری را برای ساکنان این خطه فراهم آورده است، بیان داشت: تا جایی که امکان داشته باشد در طرح تفصیلی کمک می کنیم، چنانچه در حال حاضر حداقل قطعات تفکیکی در طرح تفصیلی ۲۰۰ متر است و دستور می دهیم آن را به ۱۵۰ متر برسانند اما اگر منظور این است که در قطعات ۴۰ متری هم قصد ساخت و ساز داشته باشیم باید گفت این نشدنی است.

نیکزاد در پایان گفت: اکنون شرایط لازم برای نوسازی، بهسازی و بازسازی بافتهای فرسوده از طریق استانداری ها، وزارت مسکن (شرکت های عمران و مسکن سازان در سراسر کشور)، سیستم بانکی و شهرداریها مهیا است .

 

    نظرات