اولین هواپیمای ATR آبان ۹۵ به هما تحویل می‌شود/ مذاکره آسمان برای خرید هواپیمای ATR

اولین هواپیمای ATR آبان ۹۵ به هما تحویل می‌شود/ مذاکره آسمان برای خرید هواپیمای ATR

http://www.bananews.ir/مدیرعامل گروه ایرباس با بیان "فقط در سال‌های اولیه در بحث تأمین مالی تفاهم خرید ۱۱۸ فروند هواپیما با ایران مشارکت می‌کنیم" گفت:‌ تأمین مالی هنوز به‌دلیل محدودیت‌های موجود با مشکلاتی مواجه است و نمی‌توانیم تأمین مالی خود را بر اساس دلار قرار دهیم.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir توماس آندرس با اشاره به اینکه ایرباس در خصوص تأمین مالی ــ خرید ۱۱۸ فروند هواپیما از سوی ایران ــ همکاری بسیاری از خود نشان داده است، اظهار کرد:‌ تأمین مالی هنوز به‌دلیل محدودیت‌های موجود با مشکلاتی مواجه است و نمی‌توانیم تأمین مالی خود را بر اساس دلار قرار دهیم. ایرباس در سال‌های اولیه در بحث تأمین مالی مشارکت می‌کند اما امیدواریم سایر بنگاه‌های تأمین مالی اروپایی برای فاینانس دادن به خرید هواپیماها وارد عمل شوند.

وی با ابراز "ایرباس‌های A380 امسال یا سال آینده تحویل نمی‌شود و افق زمانی ما ۲۰۲۰ میلادی است" تصریح کرد:‌ تا آن زمان به شرکای خود در ایران‌ایر کمک خواهیم کرد تا آمادگی کامل برای اضافه کردن A380 را به ناوگان خود داشته باشند.

وی با بیان "حدود ۲۰۰ مشتری در بیش از ۱۰۰ کشور برای هواپیماهای ATR داریم" اظهار کرد: گروه ایرباس بخشی از تأمین مالی قرارداد فروش هواپیمای ATR را با ایران‌ایر انجام می‌دهد. باور داریم که تأمین کنندگان مالی به‌زودی این اطمینان را به دست می‌آورند که وارد بازار ایران شوند اما ما باید اطمینان اولیه را به آنها بدهیم. بنابراین ما یک گروه هستیم (به‌همراه فین‌مکانیکای ایتالیا) و تصمیم داریم برای هواپیماهای تحویلی امسال و سال آینده تأمین مالی را انجام دهیم. همچنین می‌توانیم ECAهای اروپایی را تشویق به همکاری کنیم، آنها نیز علاقه‌مندی خود را ابراز کرده‌اند.

وی با اظهار اینکه تعداد فعلی قرارداد با ایران‌ایر ۲۰ فروند هواپیمای ATR است که تحویل آنها از نوامبر ۲۰۱۶ (آبان سال ۹۵) تا آخر ۲۰۱۸ انجام می‌شود، گفت:‌ بعد از آن گزینه‌هایی برای ۲۰ هواپیمای دیگر داریم. امیدوارم بتوانیم با دو ایرلاین دیگر نیز مذاکراتی را آغاز کنیم. به‌طور کلی ۸ ایرلاین محلی وجود دارند که دارای ۲۸ فروند هواپیما با میانگین عمر ۱۸ سال هستند و با احتساب هواپیماهای روسی این میانگین به ۲۵ سال افزایش می‌یابد.

مدیرعامل ATR نیز با بیان اینکه مصرف هواپیماهای این شرکت نصف هواپیمای جت است، گفت: این چیزی است که تمامی ایرلاین‌های جهان خواهان آن هستند، هواپیمایی که از لحاظ پایین بودن آلایندگی، آلودگی صوتی و مصرف سوخت با محیط زیست سازگار باشد. برای اینکه مقایسه‌ای داشته باشید: به‌ازای هر مسافر حدود ۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر پرواز سوخت کمتری مصرف می‌شود که از سطح معمول پایین‌تر است.

وی با اعلام "مذاکراتی با هواپیمایی آسمان انجام داده‌ایم و سایر ایرلاین‌ها نیز ابراز علاقه‌مندی کرده‌اند" افزود: اولویت ATR ایران‌ایر است، چراکه این ایرلاین نماینده ایرلاین‌های ایرانی است.

 

تسنیم

    نظرات